Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD byte i Pismo

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-10 14:37

Jag vill byta ut min cd/dvd enhet i min pismo till en dvd/cd-r. Har för mig att jag läst om nån som gjorde just detta och la upp bilder hur det gick till. Det var ett tag sen jag läste det och kan inte komma ihåg länken. Nån här som jag hjälpa mig?

Wargas

  • Medlem
  • 2003-02-10 16:24

Jag har för mig att det står nåt på www.xlr8yourmac.com.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-10 17:00
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: 3oPaH:
Jag har för mig att det står nåt på www.xlr8yourmac.com.

Ska kika..Tack

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-10 18:30

Vad menar du? Pismo har både batteri och CD/DVD i löstagbara moduler. Men du kanske menar att byta ut själva CD/DVD inuti modulen?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: acke:
Vad menar du? Pismo har både batteri och CD/DVD i löstagbara moduler. Men du kanske menar att byta ut själva CD/DVD inuti modulen?

Låter ju intressant i så fall. Det fanns nån CDRW att köpa, men det kostade MYCKET! Om man kan köpa nån knädator-utbytes-CDRW hyfsat billigt så kanske man kan fixa sej en riktigt mysig modul för ganska få pengar. Kanske rentav en "combo"?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-11 02:19

Det var det här som jag letade efter...tyckte att det var schysst att kunna bränna cd i den bärbara också.
http://www.xlr8yourmac.com/PB_G3/oem_combo_drives/build_guide/build_combo_drive.html
Wargas

  • Medlem
  • 2003-02-11 08:57

Jag är glad att jag kunde hjäpa till med länken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-11 13:15
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: 3oPaH:
Jag är glad att jag kunde hjäpa till med länken.

Ber om ursäkt...jag borde naturligtvis skrivit

Tack för hjälpen!

P.W.

  • Medlem
  • 2003-02-11 17:36

Det var inte alls så jag menade.
Ville bara visa att jag är med i diskussionen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-11 19:41

Ok, jag var ärligt tacksam, ingen ironi menad! Det visade sig i alla fall att dom så kallade slimline dvd/cd-rw inte kunde bränna så värst fort, om man jämför med separata FireWirebrännare, har beställt en Formac från Macoteket. Hoppas att den är bra

Pentry

  • Medlem
  • 2003-02-12 13:40

Själv köpte jag en LaCie 48x24x48 FW på Inetdata. Funkar kanon.

Plockar upp den här tråden eftersom min pismos dvd har lagt av för gott verkar det som. Är det någon som lyckats få tag på en dylik comboenhet som används i xlr8-artikeln?

Undrar också om någon vet var man kan få tag på en utbytesenhet och vad det kan tänkas kosta. Kollade hos macoteket och de hade inget på hemsidan i alla fall.

Om någon har en kass pismo med fungerande dvd kan jag också tänka mig att köpa dvd-enheten.

ohennig, kolla dina pm

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2003-02-25 18:14

pbbookparts.com kan man köpa de flesta reservdelar till bärbara mac:ar...

1
Bevaka tråden