Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV-ut på iBook

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-12-07 20:07

Jag köpte en iBook häromdagen. Helt fantastisk. Det är en 800 modell med 12" skärm. Ett problem har dock upstått. Jag köpte till TV-ut adaptern, men det blir ingen bild. Datorn verkar förstå att jag kopplat in något, eftersom den byter upplösning och det tillkommer lite nya lägen i "bildskärmar". Men som sagt ingen bild i s-videouttaget.

Några tankar?

s-videouttaget? Jag har min inkopplad via en scart-kontakt, funkar fin fint.

  • Medlem
  • 2002-12-07 22:16
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: thevil:
s-videouttaget? Jag har min inkopplad via en scart-kontakt, funkar fin fint.

Ja. Scart i ena änden och s-video i andra. På videoadaptern finns komposit och just s-video.

Jag är inte ute efter success-stories

utan någon som har ett tips på vad som är fel. Kopplingen vet jag att den fungerar, men kanske har jag fått en felaktig TV-adapter?

Det enda man ska göra är att koppla in den, så funkar det? Om det är så, kan man sluta sig till att det finns ett hårdvaruproblem.

[ 07 December 2002, 22:21: Meddelandet ändrat av: stfm ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-07 22:28

Har du startat om datorn med sladdarna i?
Brukar lösa problem.

  • Medlem
  • 2002-12-07 22:33

Nej, jag testar det och rapporterar sen. Ska kolla en DVD.

Skönt att du har fingret höjt, som för att påpeka något viktigt.

Tack för tipset!

  • Medlem
  • 2002-12-08 02:13

Jag får arkivera denna under "o", som i "obeskrivlig dumhet".

En ny dator, en ny adapter och lite tröga kontakter gjorde att jag inte hade fått i den hela vägen. När jag tryckte in den fungerade det. Ganska nöjd med kvaliteten. Klart bättre än min PC:s DVD, som ryckte då och då. Dock svagt digitalt brus i mörka partier, men inte överdrivet störande.

He he, så kan det gå...

Hur skulle du säga att kvalitén är jämfört med en vanlig DVD? Alltså en sån man har i en hemmabioanläggning.

Har en iBook 800 liggandes någonstans i Luxemburg just nu och naturligtvis har dom (K&N) extra logistikproblem just nu så det tar tid...

  • Medlem
  • 2002-12-08 02:47

Kvaliteten är hyfsad/tillräcklig. Det är nog betydligt sämre än en dyr DVD-spelare, men kanske i klass med de billigaste. Det var inga som helst störningar, som jag haft i PC:n (Geforce4MX), men själva bilden är inte lika skarp. Lite luddigt. Vissa artefakter, men inget man störs över. Överlag bra!

Jag känner att jag måste skriva lite mer om den här datorn någon gång, som jag ser som ett av mina bästa köp någonsin. Otroligt bra, helt enkelt.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: stfm:
Jag känner att jag måste skriva lite mer om den här datorn någon gång, som jag ser som ett av mina bästa köp någonsin. Otroligt bra, helt enkelt.

Förstår vad du menar. Jag köpte min iBook 500 när den var nylanserad, med allra första leveranserna till Sverige. Och flitiga läsare av 99mac kan nog bekräfta att jag både en och två och tre gånger i närmast lyriska ordalag hyllat den datorn. Och nu har tiden kommit för ett prestandalyft, men det är ju i övrigt samma dator fortfarande.

1
Bevaka tråden