Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Powerdrejn" trots nätkabel i.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att ha laddat Powerbooken (TiBookSD) och alltjämt behåller nätkabel i så tickar batteriet ändå nedåt. Den går dock ner mycket långsamt, typ en procent per dygn. Har apple keybord med applepro mus och Wacom graphire inkopplad. Batteriet har fullgod längd i övrigt, ca tre timmar vid normal användning.

Stod nåt om "drejn" på macosxhints men det gällde powerbooks i viloläge vill jag minnas.

?

Så vitt jag förstår så varierar laddningen från 95% upp till 100% så det kan inte vara det du upplever då? Detta är väl för att batteriet ska hålla längre. Så det är högst normalt.

Mitt batteri ligger på 96% just nu, så den är väl på väg ner (eller upp) i cykeln för att sen gå upp till 100% igen vad det lider.

Håhå, Om cyklar visste jag inte. Jag har tex aldrig märkt nåt på ibooken. Den står stadigt på 100%. Men eftersom jag inte lider fullt så mycket av mitt drejn så kan jag ju avvakta å se om cykeln är ett faktum eller inte.

Tack

Min PowerBook gör samma sak, laddningen pendlar mellan 95-100%. Det är troligen normalt.

Det är en ny "feature" för att batteriet skall hålla längre...

1
Bevaka tråden