Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD-mackel med PB

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-12-05 22:57

Fick min 1 ghz PB idag, glad i hågen testade jag de flesta funktionerna på jobbet....allt ok!
....men när jag i hemmets lugna vrå tänkte se på en DVD blev jag lite rädd. PB´n spottade ut de första tre skivorna (+ mkt. illavarslande ljud från mekaniken) Sedan, helt plötsligt så accepterade datorn den fjärde DVD´n, dessutom så funkade alla skivorna jag testat förut. Var min lilla dator bara ringrostig? Vore kul att höra om andra haft liknande erfarenheter? Huvudsaken är att den funkar nu!

...tur att man köpte den med tre års försäkring...

Jag fick min 1 GHz PowerBook igår men har inte hunnit prova DVD-bränningen förrän idag.

Jag hade igång iDVD och tryckte in en DVD-skiva. Då kom frågan om vilket program jag ville använda eller om jag skulle lägga den på skrivbordet, så jag valde iDVD.

När jag sen skulle bränna skivan i iDVD så spottade den ut skivan och ville att jag skulle sätta i en "tom" skiva. Det var ju det jag redan hade gjort! Iofs, skräpskivor från BULKDVD.net men vadå, man vill ju inte kasta bort den fina DVD-skivan man fick från Apple på vad strunt som helst.

Nåja... jag tryckte in samma skiva igen och då tyckte iDVD om skivan.

Det som jag har problem med är att fläkten går i ett! Ska skriva ett inlägg om det så får du berätta hur du upplever din.

Citat:

quote:När jag sen skulle bränna skivan i iDVD så spottade den ut skivan och ville att jag skulle sätta i en "tom" skiva. Det var ju det jag redan hade gjort! Iofs, skräpskivor från BULKDVD.net men vadå, man vill ju inte kasta bort den fina DVD-skivan man fick från Apple på vad strunt som helst.

Det där är normalt. Jag har bränt DVD på en iMac G4 och en PowerMac G4, och båda datorerna spottar ut skivan om man har satt i den innan iDVD startas och man väljer "bränn". Det var skivor från Apple och billig-skivor från Netonet, så märket spelar inger roll heller.

Vill inte verka petig, men iDVD var igång och aktiv i fönstret när jag stoppad in den tomma DVD-skivan.

Citat:

quote:Vill inte verka petig, men iDVD var igång och aktiv i fönstret när jag stoppad in den tomma DVD-skivan. [Wink]

Jaha, ok, det är lungt. Men jag tror ändå att det är normalt, eller beror på nån inställning. I Systeminställningarna kan man ju meka lite med vad som ska hända när man stoppar i en skiva.

Du har säkert rätt för det finns någon inställning i Systeminställningarna där man kan säga att till exempel iDVD alltid ska öppnas när man sätter in en tom DVD.

Min bränning blev jättebra på den skivan som datorn först spottade ut. Funkade kanon i vår Sony DVD-spelare också så jag fick se mitt första alster på TV:n.

Kul att det blev bra! OT: Jag (och min bror) har nyligen bränt den film vi gjorde när farsan fyllde 50. Klippt och fixad i iMovie, omslag gjorda i Photoshop, bränd i iDVD. Det blev kanon. Apple har verkligen gjort "Desktop video" till en realitet.

EDIT: Desktop video var det nog, inte Desktop movie.

[ 06 December 2002, 20:44: Meddelandet ändrat av: Mattias A ]

1
Bevaka tråden