Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket minne till PB 12"

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-02-26 04:20

Vilka minnen fungerar med PB12"? Jag har hört att macar brukar vara kinkiga med minneskretsar. Brukar Kingstons kretsar fungera bra? Detta borde väl fungera alldeles utmärkt i den KTA-PBG4266/512 eller kan det bli strul?

Är 775 ink moms dyrt för detta minne? Jag har inte så mycket koll på minnespriser....

Nu hoppas jag bara att min lilla läckerbit kommer snart....

  • Oregistrerad
  • 2003-02-26 11:34
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Anton S:
Vilka minnen fungerar med PB12"? Jag har hört att macar brukar vara kinkiga med minneskretsar. Brukar Kingstons kretsar fungera bra? Detta borde väl fungera alldeles utmärkt i den KTA-PBG4266/512 eller kan det bli strul?

Är 775 ink moms dyrt för detta minne? Jag har inte så mycket koll på minnespriser....

Nu hoppas jag bara att min lilla läckerbit kommer snart....

Enligt medföljande instruktionsbok:

- Formatet SO-DIMM
- 1,25 tum eller mindre
- 128, 256 eller 512 MB
- 200 stift
- PC 2100 DDR 266-typ RAM

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-26 11:34

Jag kan rekommendera Crucial. De har en steg-för-steg-guide som ser till att man inte köper fel.
Och de är snabba som blixten på att leverera.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-02-26 12:30
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: C-mon:
Jag kan rekommendera Crucial. De har en steg-för-steg-guide som ser till att man inte köper fel.
Och de är snabba som blixten på att leverera.

Synd bara att de ska ha 144 € ink VAT för 512 MB och då tillkommer dessutom frakt vilket nästan blir dubbelt så dyrt. Enligt Kingstons hemsida ska ju kretsen i mitt ovanstående inlägg fungera med PB 12" så det får nog bli en sådan.

1
Bevaka tråden