Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

titanfärgen tillbaka

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

_äntligen_ mina dryga 3 kilo titan är tillbaka!

den var ju hos Lan-Master eftersom det bubblade och släppte.. det tog en vecka, tror jag. dagarna utan dator har vart dimmiga..

dom bytte hela "ovandelen" av datorn, trackpaden, och den ljusa ramen runt. bottenplåten och skärmen är exakt samma. min trackpad vad _helt_ blank och nersliten, nu har jag en ny och sträv.

MEN! dom bytte inte gångjärnen till själva skärmen! som faktist var mest flagnade!! klart att jag klagade, men tydligen är det enligt apple, normalt slitage, även om det bubblar och släpper!

gubbmössan på Lan-Master sa att man aldrig bytt nån sån del på garanti. att köpa en skulle kosta 190kr exkl moms. styck.

så nu vet ni det.

190 kr?! Det var den lägsta summan jag någonsin hört i samband med en Applereparation!

hehe.. det kanske är sant.. undrar ifall dom låter en köpa och montera själv.. för svårt kan det inte vara..

en tioörings mängd titan, formpressad.. 190 + moms blir ju 240 spänn! dyr tio-öring, ifs i titan.

Lan-Master tar väll 1900 i timmen? undrar hur många timmar det tar att byra dom bitarna?

edith: krattar som en stava

[ 28. Januari 2003, 00:04: Meddelandet ändrat av: AUTOMATTI ]

Jag sitter nu med två datorer brevid mig, dels en äldre Titanmodell och en nyare (dvs sista titanmodellen) och när jag tittar på de båda så är den ljusa "ramen" i en helt annan nyans än på den andra datorn. Så jag undrar om inte Apple bytt färg på något sätt så att det inte ska flagna lika lätt?

Det jag jämför med är alltså en 1GHz TiBook och en 667MHz TiBook.

tiPaint kanske kan vara nåt?

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2003-01-29 22:09
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: thevil:
tiPaint kanske kan vara nåt?

Kewl! Vad gör man inte för att upprätthålla stil på sin bärbara?

1
Bevaka tråden