Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iKea... dags att efterdra skruvarna?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-01-04 22:33

Jag har en Powerbook 667, "2nd edition". Köpt nu i höstas. Grymt trevlig. Men - i uppfällt läge - i nedre högra hörnet, där man vilar handleden när man skriver, så har plåten börjat "glappa", det är liksom inget motstånd om man trycker försiktigt innanför den mer ljustonade "ramen" datorn har. Vad är det för skruv / etc jag bör leta upp och dra åt / fixa för att den ska bli solid och motståndskraftig igen? Vill inte gärna att "G" :et i "G4" ska kunna tolkas som "glapp"...

  • Oregistrerad
  • 2003-01-04 22:42

Är den så pass ny så lämna in den på service. Pillar du själv kan garantin ryka...

Jag har en likadan.
Om du har haft bottenplattan borttagen för att byta disk eller nåt och av nån anledning lyft ut combodriven också så har du nog inte satt tillbaka den ordenligt.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-04 22:48

Har bara använt den i all försiktighet... :/

Lämna in den, no no. Vill icke.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-04 22:51

Fan vad retligt, den är verkligen glapp i den här hörnan när man tittar efter. Tänkte att batteriet kanske satt lite lustigt, men icke - det sitter på vänsterflanken och precis som det ska.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-04 22:52
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: patrick fridh:
Har bara använt den i all försiktighet... :/

Lämna in den, no no. Vill icke.

nu är ju servicen riktigt snabb och du kan få riktig uppfattning hur lång tid det tar. har du en bra lokal ÅF så kan de säkert hjälpa med lånemaskin för några kronor!

Numera är vissa ÅFs verkstäder tillåtna att skruva i P-böckerna. I alla fall de som är auktoriserade. Den vi har här i Skitköping får göra det, det går bra att lämna den där och man kan stå som en hök och vänta under tiden också.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-04 23:45

Ok. Får fundera på det. Någon mer PB-ägare som har samma problem?

Lämna in din PB!
Annars kommer du att ångra dig senare.

Min är likadan (rev. A). Blev sådan efter att jag stoppade in ett Airport-kort. En Apple-tekniker gjorde det och har även försökt få bort glappen, men utan att lyckas.

Kanske ska skicka in den? Har Apple Care men det känns som det inte gör något.

/c

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-05 12:34

Lan-Master som utför garantireparationer i Stockholm kan fixa saker riktigt snabbt.
Jag lämnade härom veckan in min frus iBook som glappade i laddarkontakten. Då hade jag sett till att de fått hem dotterkortet som var trasigt. Efter att jag lämnat in datorn dröjde det max en timme innan dom ringde och sa att den var klar.
Ingen garanti. 2000 spänn med moms.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-06 16:59

Tack för alla svar. Man skulle kunna skaffa en Torx T8-mejsel och öppna, titta och försiktigt känna efter osv, men eftersom garantin gäller så tar jag och kontaktar återförsäljaren i morgon och kollar om de kan ta en titt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-09 16:36

En Torx 8 är alltid bra att ha. Jag har tre stycken så jag aldrig skulle vara utan. Det dumma är att dom ligger tillsammans...
Biltema har ofta tvivelaktig kvalitet men deras skruvmejslar är riktigt bra och billiga. T8 kostar ungefär 25:-

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-09 16:44

Köpte en sats med torxmejslar på Clas Ohlsson som är ställbara och så långa att man t o m kan öppna gamla kompakt-Macar!

[ 09 Januari 2003, 16:51: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-09 17:02

Vi seriösa(?) Clas Ohlson fans är ju med i Clas Ohlson Fan Club.

T8 är snarare T9 på äpples grejer.
En vrång apple T8 blir skadad av en T8 nyckel, använd T9.

1
Bevaka tråden