Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen audio in på iBooken?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-12-02 12:10

Vad är det jag läser? Ingen audio in på iBooken? Är det sant?

Audio
- 16-bit CD-quality stereo sound output minijack
- Built-in stereo speakers
- Built-in microphone
- Support for external USB audio devices such as microphones and speakers

Finns det nån (bra och prisvärd) adapter för att köra in vanliga mic eller line?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-02 13:37

Cristopher,

Griffin har en enkel lösning som heter iMic. Använder den till min PB. Jag tycker att den funkar OK vid linennivå, inte fullt så bra vid micnivå. Jag tror dock inte att den är sämre än en inbyggd audioingång skulle vara i en iBook.

Har för mig att den kostar runt femhundringen.

Behöver du högre kvalitet på ljudet, får man hosta upp betydligt mer. Får jag föreslå en Mbox? kostar minst tio ggr så mkt, men då medföljer ProTools snikvariant.

Har för mig att den kostar runt femhundringen.

Vänligen, Ylan

Det är faktiskt för j..a ynkligt av Apple att skippa ljud in på flera av sina modeller. Det kan inte röra sig om många kronor de sparar på det. På iBooken kan dom säkert skylla på platsbrist, men knappast på Power-macarna.

Min gamla G3 har tack o lov line in och jag använder den ofta. Men snart ska jag väl uppgradera och att då behöva pynta 500 spänn extra kommer i det fallet vara extremt surt.

De har ju dock insett detta nu och det finns på de nya powermacarna.

Jag hade glömt det.

Men det var "j..a ynkligt" ett tag iallafall!

  • Oregistrerad
  • 2002-12-02 14:39

Usch vad jobbigt

iBooken som kändes så "flawless"...fram tills nu.

Jag vill ju fortfarande mig en, men det var inte lika kul längre...

Ett tag tror jag Apple inte hade ljud in på en enda produkt i sortimentet. Nu är det tillbaka i PowerMacarna i alla fall. Och PowerBook har det också, kan inte komma ihåg om det alltid varit så. Men jag vet inte om iBook nånsin haft ljud in. Min Dual USB har i alla fall inte det.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher Papastefanou:
Usch vad jobbigt

iBooken som kändes så "flawless"...fram tills nu.

Jag vill ju fortfarande mig en, men det var inte lika kul längre...

Jag använder också Imic till min Tibook och jag tycker den funkar ok. Den tar inte mycket plats med tanke på att du ändå kommer att koppla sladdar om du hade haft inbyggda ljud-ingångar.

Men visst är det helkasst av Apple att inte ha ljudingångar på alla sina (dyra) datorer!

1
Bevaka tråden