Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Den där Kensington Saddle Bag...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-11-30 02:09

Planerar ju att köpa en iBook (12.1) efter nyår.

Den där Kensington Saddle Bag, hur bra är den, någon som vet?

Har kollat på lite bilder, och den verkar ju i stort kanon, men två frågeteckan kvarstår:

1. Sitter iBooken verkligen som gjuten på sin plats i den? Såg inte ut så på den bilden jag såg.

2. Går rycksäcksremmarna att fälla in eller knäppa bort, så att de är ur vägen? Det är ju rätt viktigt tycker jag.

Jag bär min Pismo i en saddle bag sedan köpet för tre år sedan. Väskan är bra och snygg, inget snack om saken.
Utan att ha provat skulle jag dock tro att ibook är i minsta laget för att passa slickt i väskan, kanske blir passformen bra om man lägger den med långsidan nedåt i väskan. Värt att kolla upp, vad jag förstått är ibooks plast repkänslig.
Ryggsäcksremmarna kopplas loss i nederkant och viks in i ett blixtlåsförsett fack på väskans baksida. Personligen tycker jag lösningen är helt ok, särskilt som jag brukar väskan som bär-dito och som ryggsäck om vartannat.

  • Oregistrerad
  • 2002-11-30 23:42

Jag har precis beställt en iBook, ett "Mobility Pack", och en Coolpix 2500 på Applestore, kan återkomma med lite bilder mm..

Urklippt från Applestore:
"Paketet innehåller:
- Kensington Pocket Pro Mouse (optisk mus med två knappar)
- Kensington-väska med Apples logotyp
- Apacer Handy Drive"

1246,88:- inkl. moms

/Jens

Jag har en iBook (12,1´) och den passar perfekt i Kensington Saddle Bag. Jag har använt min i 1,5 år och är mycket nöjd. Den är tålig, har bra och flexibelt bärsystem, bra inredning som ger struktur. Helt enkelt ett bra köp. /Olof

  • Oregistrerad
  • 2002-12-05 17:07

Det där lät ju bra, väntar ivrigt på min iBook. Hoppas den kommer till jul.

/Jens

En bra väska, kanske lite väl stor för en 12,1" iBook tycker nog jag. Men... det går ju att klämma in en PowerBook när iBook:en känns slö om något år.

Ibland är det i o f s bra att det går att trycka ner en iBook + Jopapärm, en massa kablar, mobiltelefon(er), Palm och lunchlåda utan att det blir överfullt

99mac´s testlabb släpper ett väsk-test inom kort! Två ryggsäckar ställs mot en hård, respektive en mjuk portföljmodell.
Håll utkik!

/M

[ 10 December 2002, 22:43: Meddelandet ändrat av: -Martin- ]

Hey, Mistad...fin-fin avartar du har!

DM är THE band. Smak har du!

  • Oregistrerad
  • 2002-12-11 00:06
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Hey, Mistad...fin-fin avartar du har!

DM är THE band. Smak har du!

Tack Gambit!
DM härskar!

/mistadj

1
Bevaka tråden