Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PB 500 vs PB 1Gig

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2002-11-27 21:29

Sitter med 500:an som fungerar bra än så länge. Är ändock väldigt sugen på en 1 Gig:s.
Finns det någon/några forumsmedlemmar som kan övertyga mig till en uppgradering?
Det finns ju en o annan som har fått sin nya juvel.

Edit: Tillägg

[ 27 November 2002, 21:31: Meddelandet ändrat av: kuspen ]

Jämförelsen är lite orättvis mot din 500:a, jag hade en sådan ett tag, den står still i jämförelse. Hastighetsmässigt så är det som natt och dag, jag tror att det beror mycket på grafikkortet, min förra TiPb 800 var även den riktigt snabb i OSX, mycket beroende på grafikkortet.

Enda orosmålnet på himmelen är att (min iaf) låter lite mer och oftare (konstant), fläkten är för högljudd. Sopigt av Apple att inte ens kunna montera in tysta fläktar (det är ju inte så att det inte finns tysta fläktar direkt). Man trodde att de lärt sig något av fiaskot med Powermacarna.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2002-11-28 08:34

Om jag nu inte är i behov av superdriven. Är skillnaden mellan 867:an och 1 gig:arn märkbar vad beträffar prestanda? Retar mig att 867:an har 32MB bildskärmsminne, när storebror har 64. Om jag nu införskaffar 867:an så kommer den förses med 1Gig minne. Vad tror ni om det? Är 867 ett bra köp? Någon som har hittat några jämförande tester?

Sticker in med en fråga angående grafikkort i PowerBöckerna. Är de integrerade eller utbytbara?

  • Medlem
  • International user
  • 2002-11-28 08:53
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Sticker in med en fråga angående grafikkort i PowerBöckerna. Är de integrerade eller utbytbara?

Integrerade, mig veterligen har Apple aldrig släppt en bärbar med utbytbara grafikkort...

kuspen:
Jag sitter i samma sits, funderade mkt över 867an istället för combo 1Ghzan, till sist bestämde jag mig för 1Ghzan trots att jag inte tror (inga tester ute än) att 32 MB RAM spelar så stor roll om man inte spelar spel. Mest för att X helt enkelt behöver all hjälp det av kan få av hårdvaran för att tuffa på i hygglig fart. 137 MHz och 32MB GRAM gör ju iaf ngt. Jag tror att jag kommer att tycka att nya PBn är lite seg efter ett tag i vilket fall.

1
Bevaka tråden