Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

D-Link istället för Airport?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-01-21 17:40

Funderar på om det går att installera ett D-Link kort i stället för Airport i iBooken? På jobbet är det fortfarande PC som gäller. Tänkte smyga in min iBook istället.

/Johan

  • Oregistrerad
  • 2003-01-21 17:54

Det blir nog svårt mig veterligen...
Får man fråga varför, AirPort-kortet lär ju funka precis lika bra.

Är inte D-Link ett PCMCIA kort?

Nej, iBooken har ingen kortplats där d-link-kortet kan sättas. Airport-kortet är en annan typ men å andra sidan fungerar det säkert bättre mot jobbnätet än en pc med d-link-kort.

Citat:

citera:Är inte D-Link ett PCMCIA kort?

Apples Airport kort är också PCMCIA kort, men antennen är inte inkopplad till PCMCIA platsen utan ligger löst under tangentbordet på iBook. Det nya "Airport Extreme" använder sig av mini pci för anslutning mot dator.

Mig veterligen så finns det inga kort från Dlink som fungerar med Apples datorer. Men om du absolut inte vill köpa Apples Airport kort så rekommenderar jag Orinoco. Hittas här : http://www.orinocowireless.com

[ 21. Januari 2003, 20:51: Meddelandet ändrat av: Arch@ngel ]

  • Oregistrerad
  • 2003-01-21 21:09

Men det blir lite svårt att installera ett Orinoco-kort som är gjort för PCMCIA. iBooken har ju ingen sån slot...

Och vad gäller Appels AirPort-kort så är väl det ett Lucent-kort (fast utan antenn)

  • Oregistrerad
  • 2003-01-22 15:34

Anledningen till att jag funderade på detta var att jag inte trodde att Airport fungerade på våra sändare. Men det verkar ju som att det skulle göra det? Mycket bra i så fall!

/Johan

Citat:

Skrevs ursprungligen av Arch@ngel

Mig veterligen så finns det inga kort från Dlink som fungerar med Apples datorer. http://www.orinocowireless.com

[ 21. Januari 2003, 20:51: Meddelandet ändrat av: Arch@ngel ]

Jag har ett D-link 650 kort som funkar perfekt tillsammans med en mr314 från netgear. jag har dock opensource driver för kortet. Airportmjukvaran verkar inte fungera.

Innehåller kortet hårdvara från PRISM så ska det fungera!

1
Bevaka tråden