Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var det en Dell jag beställde ?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick idag levererat min Powerbook 1Ghz Combo, jag kan bara meddela att ni som söker en tyst maskin bör fundera en eller två gånger innan ni väljer den här revisionen.

Fläkten går konstant på den, den är iof inte speciellt högljudd (inte riktigt som min sambos Dell) men jag finner det störande då den förra Powerbook 800:an var näst intill knäpptyst.

  • Medlem
  • International user
  • 2002-11-25 21:27

Ehh, det är ju en sån jag tänker köpa...

Är det samma ljudnivå på Superdrive-konfiggen eller är det Combodriven som eldar på?

[ 25 November 2002, 21:32: Meddelandet ändrat av: mattan ]

  • Medlem
  • Österåker
  • 2002-11-25 22:42

Aaaaa, nu blev jag nervös!

Har beställt en 1GHz DVD-R/CD-RW som lär komma hem denna vecka. Är så nöjd med just ljudnivån på min 667:a och det vore ju skit oxo om det inte är detsamma på den nya.

Någon annan som har hunnit ha några erfarenheter av den senaste PBn?

  • Oregistrerad
  • 2002-11-26 17:47

Hmm, på MacNN forums har jag läst flera inlägg där det påstås att de nya Powerböckerna är tystare och svalare än tidigare revisioner. Eller i alla fall tystare och svalare än revisionen innan.

Min Pismo är väldigt tyst, det är bara hårddisken som surrar lite, så jag hoppas att den 867:a jag väntar på inte låter mer...

Tyvärr måste jag hålla med om att den låter lite mycket. Kanske är 867 MHzaren tystare men nog inte SuperDrive varianten. Hårddisken är dock mycket tyst och värmemn är inga problem. Fick min i Fredags och satt med den i knät hela söndagen utan problem.

Hmm.. kraften i bärbar G4 lockar, men jag vill ha en tyst dator framför en snabb

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ceder:
Hmm, på MacNN forums har jag läst flera inlägg där det påstås att de nya Powerböckerna är tystare och svalare än tidigare revisioner. Eller i alla fall tystare och svalare än revisionen innan.

Min Pismo är väldigt tyst, det är bara hårddisken som surrar lite, så jag hoppas att den 867:a jag väntar på inte låter mer...

Du kommer garanterat bli besviken, om du kikar in på MacNN igen så ser du att det i en färsk tråd klagas på ljudnivån i den nya revisionen. Du måste läst trådar som handlat om den förra revisionen 667/800, jag hade en 800 och den var otroligt tyst.

Det blir dock en himla skillnad om jag kör reducerad processorhastighet. Jag kan tänka mig att 867:an kommer att gå betydligt tystare.

  • Oregistrerad
  • 2002-11-27 00:27

Hur folk upplever fläktsurr och olika Powerböckers ljudnivåer tror jag är högst personligt.

Dessutom, om man läser den färska tråden på MacNN lite noggrannare så är det flera svarsinlägg från andra 1 Ghz-användare som inte alls har några fläktproblem. Deras fläktar går inte igång lika ofta, och när de väl gör det är de relativt tysta.

Men vi får se. Så länge jag slipper använda en windtunnel-G4:a så är jag glad.

Min 1Ghz Combo lät inte speciellt mycket första dagarna. Nu, 5 dagar "gammal", brusar den en hel del och när den andra fläkten sätter igång så hörs det ett högfrekvent pip ifrån den. Inte så högt kanske men tillräckligt för att man stundtals skall bli rejält irriterad (speciellt när man sitter och jobbar på natten då allt är tyst och stilla).

Men det faktum att fläktarna går igång oftare än på äldre modeller är antagligen något man glatt får acceptera. Det är ju alltjämt en av världens snabbaste och snyggste bärbara datorer så hur petig får man vara? Dessutom så håller den sig ruskigt mycket svalare än dom äldre modellerna. Jag hade en TiBook 400 förra året och den kunde man steka ägg på när det var som värst.

Kort och gott, visst låter den men med tanke på den hastighet den snurrar runt med så är det något iallafall jag kan leva med....för tillfället.

  • Oregistrerad
  • 2002-11-29 21:18

Så... nu sitter jag här vid min nya PowerBook 867:a. Den låter annorlunda, men inte mer än min Pismo 400.

Vid första uppstarten var 867:an till en början otroligt tyst. Nu snurrar fläkt nummer ett hela tiden, tvåan gick igång ett litet tag, men inte heller det var speciellt störande.

Jag råkar också ha en annan Pismo bredvid mig här, en 500:a med 12GB-hårddisken. Den låter inte roligt alls, och mycket mer än både min Pismo och min 867:a. Ett ganska högfrekvent surrande, mer högfrekvent och mer "mekaniskt" än 867:an. Detta kanske är unikt för just denna Pismo 500, men jag är glad att det inte är min.

För att slippa surr:

Sony MDRV700DJ

1
Bevaka tråden