Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Titanfärgen släpper

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är det inte roligt längre. Min snart ett år gamla ögonsten släpper färg. Jag som vart hur försiktig som helst med den. Okej att det blir lite nött runt portarna, men det här är bara förmycket. små bubblor lite här och var.

Men vad ska jag göra? Verkar inte finnas nånting hos Apple Support, förutom i forumen.. och dom säjer att man INTE ska ringa Apple utan gå med den till ett service-ställe.. Men vart gör man det i Stockholm? Någon som testat?

Hur löser man detta snabbt och smärtfritt? bara några dagar kvar på garantin nu.. Hjälp....

Det är ett känt problem och det finns ingen annan lösning (så vitt jag vet) än att skicka in den till Apple för reperation.

Om du nu ska gå med den till någon i Stockholm så är det väl LAN Master som sköter garantifrågor som dessa.

Har samma problem och min fick jag i höstas, får väl ta o lämna in den, konstigt att en några månader gammal 30 000 kronors burk tappar färgen

1. Lämna in som garantiärende.
eller
2. Måla om i en läcker färg.

Det är väl inte för inte som de nya PowerBöckerna har ett hölje av aluminium.

EDIT: Stavfel

[ 20. Januari 2003, 14:12: Meddelandet ändrat av: Nurell ]

okej. jag tror jag knatar in på Lan Master med fakturan då. Apple verkar vara hustlas och förneka via telefon och sånt klarar jag inte av. Får hoppas på att man träffar nån trevlig förstående människa på Lanmaster. nån som har adress/URL på rak arm? Google hittar lite för mycket på Lan Master..

Nån här som vart där i samma ärende?

Citat:

citera:Det är väl inte för inte som de nya PowerBöckerna har ett hölje av aluminium.

Anodiserad alu. eller icke?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2003-01-20 15:56

Hej!

Reparations färg finns här:

http://www.tipaint.com/

Jag har nu beställt min egen färg "combo", de har sänkt priset till $19.95 + $10 frakt för "priority" post

Mikael

[ 20. Januari 2003, 16:35: Meddelandet ändrat av: MikaelF ]

MikaelF, berätta hur det funkar. Har ju en relativt ny dator (utan problem ännu) så det kan vara bra att vara förberedd!

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: MikaelF:
Hej!

Reparations färg finns här:

http://www.tipaint.com/

Jag har nu beställt min egen färg "combo", de har sänkt priset till $19.95 + $10 frakt för "priority" post

Mikael

Jag har provat TiPaint - inget vidare faktiskt, färgen stämmer illa. Och svindyrt är det också för två pyttesmå pipetter med färg, nästan 300 bagis, rena bluffen. Det går lika bra med sån där Humbrol-färg som man har till plastmodeller. Bara att ta med Macen till leksaksaffären och leta rätt på rätt nyans.

De är toppensnälla på Lan Master!
Hoppas nu inte bara min färg släpper också...

//david

www.lan-master.se

mån-fre 09.00-17.00

Lunchstängt:
12.00-13.00

Besöksadress:
Erstagatan 29

Telefon:
08 - 702 90 30

Telefax:
08 - 702 02 07

e-post:
[email protected]

Med bil:
Ta dig till Folkungagatan leta sedan rätt på Erstagatan och kör den söderut mot Vitabergsparken. Området är ett bostadsområde så det är ganska lugnt när man skall parkera sin bil på dagtid.

Kollektivt:
Från T-bana Slussen, Buss 46 alt. från Södra station, Buss 66.Tag bussen mot Sofia, kliv av vid hållplats Sågargatan, gå tillbaka till Erstagatan och gå den inte fullt ett kvarter söderut till oss.

tack för info! jag drar dit imorrn! bara fem dagar kvar på garantin!

  • Oregistrerad
  • 2003-01-23 02:36

Hur går det för dig?

  • Oregistrerad
  • 2003-01-23 08:32
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: MikaelF:
Hej!

Reparations färg finns här:

http://www.tipaint.com/

Jag har nu beställt min egen färg "combo", de har sänkt priset till $19.95 + $10 frakt för "priority" post

Läs det här först:

http://www.macintouch.com/pbg4reader13.html

Verkar vara en skum firma!?

[ 23. Januari 2003, 08:33: Meddelandet ändrat av: Ola Hansen ]

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: DaPhox:
Hur går det för dig?

ehm.. om det är mig du frågar så.. jo det går bra.. Lan-Master var mycket riktigt trevliga och så. och det skulle bara ta några dagar. ifall delarna fanns i lager.

jag flyttade min user-mapp till min sekundära maskin, en B/W G3a 350 Mhz.. så.. det går saaaktaa nu..aarghhh.. hoppas dom ringer snart..

1
Bevaka tråden