Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CD monteras ej på PBG4

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan nyss läser den interna CDn inga skivor. Går att läsa vi extern CD läsare men den interna är stendöd. Använder OS 9.1 och PB G4/400, inga nya installationer som kan störa. Jag har AppleCare Protection Plan men finns det andra, mindre hjälplösa tips? Inmatning fungerar som vanligt.

Har du provat flera skivor, eller bara en?
Vad händer när du matat in skivan? Får du meddelande om att den inte är läsbar, eller händer ingenting? Hur matar du isåfall ut den?

/M

Provat flera. Det händer ingenting när man matar in den. Kommer ut av sig själv eller via Eject i Toast.

Oki, då har jag tyvärr ingen aning. Tycker det låter komplicerat (hårdvarufel). Hoppas någon annan här på forumet har något förslag, annar s får du utnyttja ditt Apple Care.

/M

Förvisso tjatigt till leda men efter som du kör nian så finns inget att förlora på att zappa PRAM, förutsätter att du vet hur man gör detta.

- Olle

Nja, vet inte riktigt hur man zappar PRAMet. ?

Det blir ett besök på LAN master på fredag för vidare diagnostik.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-16 00:22

Viktig att kolla att man har init Apple CD/ DVD driver som ska finnas i Tillägg-mappen under system 9, annars blir CD-skivor osynliga. Man kan råka stänga av detta under "Tillägg kontroll". Försök se till att drivrutinen "Apple CD/DVD" finns där i Tillägg-mappen.

OM förra inlägget inte hjälpte så kanske Joliet hjälper

http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=8017&db=mac

[ 16 Oktober 2002, 09:42: Meddelandet ändrat av: [email protected] ]

Tro´t eller ej, men när jag efter 3 dagars malfunktion tog datorn till LAN master så funkade allt som det skulle när teknikern matade in sina skivor. Ett mirakel! Man ville ha 619 kr i undersökningsavgift trots att jag har ACPP men jag vägrade och fick efter mycket gnäll rätt.

619 kr för att mata in en CD? Jäklar vilket välbetalt jobb!

Kul att det funkar igen!

/M

1
Bevaka tråden