Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1904

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-01-18 12:20

Vad är det för fel på en 1:a generationens iBook om den backar datumet till 1904 varje gång man stänger av den? Till saken hör att batteriet är dött. Finns det ett litet "klockbatteri" i burken eller är det till att skaffa ett helt nytt stort? Kostar i alla fall 1400 kr eller nåt sånt...

Baron

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-20 02:59

Hmmm har för mig att tidiga iBookar inte alls har något batteri utan klockan går på det vanliga batteriet. Alltså så "resettars" datum/tim om batteriet tas ut eller går torrt.

En annan anledning till "resettning" av datum osv kan vara att datorn hänger sig och man tvingas trycka in "pilknappen" för att starta om datorn.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-20 17:02

Råkade hitta det här när jag letade efter något helt annat.

"Date resets to 1904"
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14449

  • Medlem
  • 2003-01-22 09:56

tack för den. Problemet är inte helt löst, dock. Jag vet nämligen inte vilken av alla dessa sifferkombinationer som motsvarar datorn i fråga. (orange iBook 1:a generationen)

B

Din iBook motsvaras med "iBook and iBook (FireWire) computers". Klicka på den länken och följ instruktionerna.

  • Medlem
  • 2003-01-22 23:46

personen som äger datorn vågar inte ta ut batteriet själv så jag får masa mig från Hbg-trakten till Stockholm och fixa det. Jag avlägger rapport om två veckor.
Baron

1
Bevaka tråden