Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varmt i sängen

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-19 13:51

Efter att ha fått nån sorts trist bacill så ligger jag i sängen med min Pismo. Efter ett tag blir det hyfsat varmt undertill...MEN fläkten är helt stilla. Enligt Thermoln så är det 44grader.
Är det ngn som vet inom vilka temp som fläkten ska gå i gång?

Varma hälsningar/Pentry

  • Oregistrerad
  • 2002-11-19 13:56

Min Lombard brukar med bli väldigt varm. Tippar på lite över 50 grader innan fläkten får fart. Hörde att det var över 60 grader det började bli skadligt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-19 14:07

Aha! Ingen fara på taket alltså. Men samtidigt så vill jag veta om fläkten är hel. Går din fläkt igång?
/P

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-19 14:09

soory...ibland läser man inte svaren ordentligt...får väl skylla på febern!

När jag hade en Lombard så blev den extremt varm på undersidan innan fläkten ryckte in. Så det är nog inget konstigt med det.

Jag blev aldeles paff när min fläkt körde igång första gången, trodde jag hade hört den förut, men det måste ha varit hd´n som blivit lite vild eller nått.
Jag hade använt pismon väldigt tungt ett par timmar och den var HET, skulle gissa på 60-70 grader, lätt 60°C på undersidan. DÅ drog fläkten igång.

Om thermoindock kan jag bara säga att det har aldrig visat annat än 44° på min pismo annat än när det var en sekund gammalt, då blinkade det först till med 40° innan det stablilicerade sig på favorit temperaturen 44.

Tror Apple har en filosofi att använda bottenplattan för att leda ut värme, med det underliggande antagandet att man ändå inte har datorn i knät…

1
Bevaka tråden