Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken TiBook då?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-17 20:13

JAg funderar på att köpa antingen en PB 667 eller en 867? Är det egentligen STOR skillnad mellan de två, jag menar kommer jag att märka ngn skillnad i mitt dagliga jobb? Och är den skillnaden värd 4000:- Sen vare nån som sa att problemet med värmeutvecklingen är större i de senaste maskinerna, stämmer det eller är det bara snack?
Jag behöver goda råd snabbt! Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter? JAg vill veta allt!

Värmeutveckligen verkar inte vara sånt besvär. Har suttit med min 1GHz i knät i 4 timmar och har inte bränt mig ännu i alla fall. Däremot så går fläkten mest hela tiden.

Men om man ska ha en fläkt som går hela tiden så kanske den nyare modellen är bättre då den faktiskt är tystare än 667:an (som jag provat en vecka nu).

Satsa du på den större modellen!

  • Avstängd
  • International user
  • 2002-12-18 00:08

Jag har bara positiva erfarenheter av 667:an, men om jag fick köpa igen så skulle jag ta den snabbare, det är altid bra med en snabbare

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-12-18 08:15

Jag får hålla med CyberPet, jag har 867 modellen och den är tystare än 667 powerbooken som min kollega har.

Jag sitter med nya 1GHz:aren nu och om du har pengarna är det värt varenda öre.

Har dock förstått att macar är betydligt dyrare i Sverige än utlandet så det kanske inte är något bra tips.

Har ingen personlig erfarenhet av 667/800:n så jag kan bara säga: gå efter känslan...

Jag har en 667 på jobbet och den är inte långsam alls...32 MB grafikminne räcker också till spelande. Och den är TYST. Fläkten går sällan igång och då bara när Classic eller VPC är igång.

Har en 1Ghz SD hemma och den är väldigt väldigt snabb. Mer grafikminne är aldrig fel, men fläktarna går ofta..trots att den inte är särskilt varm.

Så min rekomendation är att om du är prestanda-pundare så köp så snabb du har råd med, det håller längre. Jobbar du i typ Office och surfar/mailar och vill spara en slant så är 667an ett mycket bra köp.

[ 19 December 2002, 22:11: Meddelandet ändrat av: Johan Arvidsson ]

1
Bevaka tråden