Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Brännarproblem med iBook!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-12-16 14:44

Hej

Jag försöker hjälpa min mamma med hennes rätt nya iBook (snow) som hon fått från jobbet. Hon undrar nu om det sitter en cd-brännare i. Jag har kollat i Apple systeminformation (hon kör OS9.x), där står det under DVD-ROM att den stöder bränning. Men när jag trycker på bränn i iTunes säger den att den inte hittar brännare eller nåt sånt. I hjälpen stod det också att man kunde sätta in en tom cd men den ville inte ta emot den utan spottade ut den efter ca 5 s.

Det jag undrar är om datorn har brännare (vilket jag tror) och i så fall hur man fixar igång bränningen.

/Felix

Finns det ingen som kan hjälpa den här grabben?
Nån som har en likadan?

  • Medlem
  • International user
  • 2002-12-16 20:52

Det enda jag kan komma på är att det saknas ngt systemtillägg för Apple´s inbyggda brännarstöd. Har för mig att även iTunes använder sig av det. Ett tips kan ju vara att köra software Update och se om den vill installera ngt. Ett annat kan vara uppdatering/ominstallation av iTunes. Det ska ju funka.

Lite mer info. skulle inte skada. Står det verkligen stödjer bränning i Systeminfo? Borde det inte stå DVD-ROM/CD-RW där?

  • Medlem
  • 2002-12-16 21:07

CD-RW/DVD-ROM

Disc Burning Fullt stöd

Yada-yada....

Produktens identifikation DVD-ROM SD-R2212

Så står det på min, minus yada... Om det är en 800Mhz så är det nog en CD-RW i den.

  • Medlem
  • 2002-12-17 11:17

Okej, tack för hjälpen! Det står bara DVD-ROM, men också att den stöder bränning... Det är tyvärr bara en 400Mhz med 15Gb HD, vilken jag har sett på apples hemsida inte skulle ha brännare, men det är rätt konstigt att det står att den stöder det i så fall!

Jag ska prova en liten stund och se om jag kan få det att funka, sen lägger jag ner...

  • Oregistrerad
  • 2002-12-17 11:21

Om du talar om det tre sista siffrorna/bokstäverna i serienummret på datorn så ska jag tala om ifall det går att bränna med den...

  • Medlem
  • 2002-12-17 11:23

Det där är ingen iBook. Det har aldrig gjorts en sådan. Det kan vara en G3 Powerbook, men den är inte så svår att skilja från en iBook då den är svart.

Eller kanske en TiBook, ifall den är ganska ny...

[ 17 December 2002, 11:31: Meddelandet ändrat av: stfm ]

Prova att installera OS X

1
Bevaka tråden