Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

32mb DDR grafik till Pismo

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Såg detta Pc-card II kortet:
http://www.vtbookdd.com/

Kan det vara så att jag skulle kunna få en ökning i grafik prestanda på den inbygda skärmen åxå?
Eller är det bara den externa skärmen som gynnas?
Hur blir det med quartz extreme?

Kortet säljs av exitdata i gbg, men de var fasligt dyra på det (4125kr), retail är sagt att ligga på 99dollars. Xlr8yourmac har inget skrivet om det, nån som vet om de finns ute än?
Borde ju kunna beställas i ett litet vaderat kuvert tvärs över atlanten

Hallå, är det ingen som har nån ide om huruvida quartz extreme skulle funka med det här?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: kitesurf:
Hallå, är det ingen som har nån ide om huruvida quartz extreme skulle funka med det här?

Är dte ett PCI-kort hjälper det nog inte. QE kräver AGP om jag inte minns fel, tyvärr.

Ja, måste vara agp.

99 dollar låter väldigt billigt för ett sånt kort! Bildskärmskort för PCMCIA, det är kompakta saker, kostar inte som nåt vanligt PCI-kort inte. Säker på att det inte skulle vara 299?

Över Atlanten förresten, är inte Village Tronic tyskt?

Jepp, jag såg att jag tittat för snabbt på deras sida, det var ett annat kort som kostade 99$, och tyska var de visst också.
Synd det där med AGP, för i och med att man inte har stöd för QE tar väl skärmen en del processorkraft?

Min mission är väl igentligen att slippa köpa en pc för att köra ProEngineer, det är strax dax för ProE i skolan.
Ska försöka skrämma fart i min Pismo på nått vis så att det funkar via VPC.
Vad tror ni om mina chanser att lyckas med det?

  • Medlem
  • 2002-10-09 00:18
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: kitesurf:
Jepp, jag såg att jag tittat för snabbt på deras sida, det var ett annat kort som kostade 99$, och tyska var de visst också.
Synd det där med AGP, för i och med att man inte har stöd för QE tar väl skärmen en del processorkraft?

Min mission är väl igentligen att slippa köpa en pc för att köra ProEngineer, det är strax dax för ProE i skolan.
Ska försöka skrämma fart i min Pismo på nått vis så att det funkar via VPC.
Vad tror ni om mina chanser att lyckas med det?

Jag är undrar bara hur du tänkte köra ProE? Jag har kört via XDarwin från min skola. Finns det snabbare sätt?

  • Medlem
  • 2002-10-09 00:24
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: kitesurf:
Jepp, jag såg att jag tittat för snabbt på deras sida, det var ett annat kort som kostade 99$, och tyska var de visst också.
Synd det där med AGP, för i och med att man inte har stöd för QE tar väl skärmen en del processorkraft?

Min mission är väl igentligen att slippa köpa en pc för att köra ProEngineer, det är strax dax för ProE i skolan.
Ska försöka skrämma fart i min Pismo på nått vis så att det funkar via VPC.
Vad tror ni om mina chanser att lyckas med det?

Jag är undrar bara hur du tänkte köra ProE? Jag har kört via XDarwin från min skola. Finns det snabbare sätt?

Jag hade tänkt att installera VirtualPC i Jaguar och köra ProE därifrån.
Hur går det till att köra via Darwin?

Är det då en unix-licens som ni har fått?

  • Medlem
  • 2002-10-09 11:43

Nej den finns inte för UNIX, utan den emuleras i UNIX (som VPC) och sedan skickas vidare till XDarwin via en ssh eller rlogin uppkoppling.
Segt som fan.
Tänkte om det finns snabbare sätt.

Tror du att det är ändå segare via VPC?

Jag är inte så hemma på de termer du använder

Citat:

quote: emuleras i UNIX (som VPC) och sedan skickas vidare till XDarwin via en ssh eller rlogin uppkoppling

Finns det information någonstans om hur det går till?
Eller kan du ge en förklaring kanske?

Jag får inte det att funka nått vidare på min burk via vpc, bara ritningsläget som funkar, design vill inte starta upp

1
Bevaka tråden