Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Surrande hårddisk

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-12-14 16:15

Min hårddisk på powerbooken surrar irriterande högt, går det att spruta in lite 5-56 (oljespray) eller finns det någon annan lösning på problemet ?

Kanske jag måste köpa en ny disk ?

/ Affy

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-14 16:18

Nja 5-56 eller grafitolja är nog inte att rekommendera... Vad är det för hd du har?

Jag blev så less på ljudet i min iBook så bytte ut hårddisken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-14 16:24

Adrian:

m(_ _)m

Hur bar du dig åt?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Adrian:

m(_ _)m

Hur bar du dig åt?

För att byta hårddisken? Kolla länken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-14 16:39

Micke W:s länk funkar inte.

  • Medlem
  • 2002-12-14 16:40

Är det här en metatråd?

Om du menar länken till: http://homepage.mac.com/cybergreg/Personal.html så är det sant, den fungerar inte, tyvärr. När Apple gjorde betaltjänst av .Mac så försvann den sidan. Sedan dess har jag inte hittat sidan tyvärr. Det ska finnas en PDF också, men jag har den inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-14 17:02

Vi får väl be Micke W snällt att han lägger upp sidan någon annanstans så vi får titta på den. Det var en bra beskrivning av hur man gör om jag inte missminner mig.

Ja, det var en väldigt bra beskrivning med bilder och allt. Den räckte för att avskräcka mig från att försöka själv...

Men frågan är om Micke har en kopia, det är snarare "cybergreg" du borde försöka hitta. Han som låg bakom sidan alltså.

Eller så försöker du hitta en servicemanual för iBooken. Jag har inte sett någon sådan, men de florerar på nätet, mot Apple vilja tror jag, och ska innehålla bra instruktioner för byte av hårddisk.

Sök i www.xlr8yourmac.com ´s FAQ så hittar ni det mesta...

bla:
byta HD / CD i ibook dual USB

byta HD i Tibook

/Linus

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-14 23:05

Jag gjorde en PDF av Cybergregs beskrivning av hur man byter hårddisk i iBook. Finns här (ca 5 MB).

1
Bevaka tråden