Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med iBook-tg

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tangentborddet på min iBook lyder intee minaa ffingrarr. Ofta blir det två-tre bokstäver när jag vill sskriva en och en boksstav om jag sskriver två. T ex kaaat (katt). I inställningarna för teckeensnitt i äppelmenyyn (detta ärr OS 9.1/iBook 500) kan man ju öka och minska freekvenssen för taangeentrepetition, meed det blir ssåvitt jagg eerfaar ingen sskillnad. Även inställningarna för ddatum/tidd beter sig välddigt sskumt. I OS X fungerar taangentbordet perfekt.

Nu skiter jaag i aatt rätta ddet här maileet så ni förrstår hurr sjukt det ärr

Hjälp!

/Isabelle

  • Oregistrerad
  • 2002-08-28 02:59

Charmigt inlägg! "Pppprroobbllemm!!"

Lider med dig, det måste vara ett helsike! Tyvärr inget mjukvarurelaterat såvitt jag kan bedöma. Om du har möjlighet, försök koppla in ett USB-tangentbord från en stationär Mac och se om det ger bättre resultat.

Förresten så kände jag en tjej som hette Isabelle en gång. Undrar var hon tog vägen? Är det du?

  • Oregistrerad
  • 2002-08-28 03:03

Näe, det är nog inte du, men lycka till ändå!

För du har väl inte pluggat i USA efter att ha jobbat på ett förlag, nä?

* PF försöker ivrigt använda 99mac som nå´n jäkla telefonkatalog & "people finder"... sorry *

Fin design btw!

  • Oregistrerad
  • 2002-08-28 10:26

Hmmm....
När du exempelvis trycker på knappen "A", hänger den sig kvar i "nertryckt" läge då? Typ känns lite svampig?

Testa att dammsuga tangentbordet...det kan hjälpa.

Detta hände mig en gång....
Då var jag tvungen att byta ut tangentbordet. Men om du har garanti-kvar på datorn så är det gratis. (De vill ha det gamla tillbaka dock). Kontakta återförsäljaren i sådant fall så ordnar de det!

Mvh
Martin

1
Bevaka tråden