Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ibook 800 Mhz är relativ prisvärd jämför med pc bärbart.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att har tittat runt på olika pc märken så märker man att Apple försöker slå sig in på bärbart. Visserligen så är pc datorerna på den bärbara sidan något snabbare system konstruktion plus cpu men annars är utrustningen väl prisvärd tycker jag.
Allt jämförelse har varit med samma konfiguration när det gäller skärm, HD, Mängd minne
samt combo drive. Så är iboken relativ bilig eller dyr hur man nu vill se det.
Men framför allt så får man Os X……

Mitt Beslut mellan Imacen och Ibooken blev följande : Ibook 14.1

  • Medlem
  • 2002-11-06 22:08

iBook är inte längre bara relativt billig, utan rent av billigast. Även PB G4 är numera klart konkurrensduglig.

Kom ihåg vilket forum ni skriver i. Flyttar till iBook-forumet.

Jag måste dock såga ovanstående..
iBook 12" isåfall..

Liten = lätt, portabel etc.. + vettigt pris

I annat fall är det PowerBook som gäller..

Så tycker jag

Jag tycker iBook 12 tum är klart attraktivare än 14. Det är ju just det lilla formatet som är så guld värt. Liten smidig och lätt! Att lägga ut mera pengar för en större och klumpigare dator förstår jag inte. Om 14-tumsmodellen hade haft 1280 x 1024 hade det varit en helt annat sak, men inte som det är nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-06 23:13

Själv har jag 13,3 tum på min bärbara och det är aningen för litet. 14 tum är minimum om datorn ska vara riktigt användbar. 1024 x 768 är däremot fullt tillräckligt. Tycker jag.

Jag förstår inte, menar du att datorn är mindre användbar om skärmen är mindre? Hur då?

Vad gäller upplösningen så beror det på vad man gör, men sitter man i program som InDesign och Dreamweaver med paletter upp över öronen och vill jobba någorlunda effektivt så är 1024 i minsta laget. Jag har testat i några år nu och det börjar kännas frustrerande litet. Om jag bara kunde övertyga mina kolleger/chefer att det är en PBG4 1GHZ som jag behöver...

Jag tycker 12"-iBooken är snyggare, det är en sån jag har och en sån jag kommer köpa nu.

Dock skulle jag lätt valt 14"-iBooken om den hade haft högre upplösning på skärmen. Utan tivel.

När jag tänker iBook så tänker jag 12". Den är perfekt med den skärmen, liten och "stryktålig". Den kan man verkligen stoppa ned i väskan, inte alls samma med PowerBook G4 Ti.

Jag känner är mycket sugen på att köpa den billigaste iBooken och ha den som andradator som jag kan ta med mig lätt. Den är mycket prisvärd och precis den komprimissar med precis dom sakerna jag kan vara utan. Jag har redan superdrive i FireWire-låda. Jag behöver inte brännare i min bärbara dator. Jag behöver inte STOR dator eftersom det kommer att bli min andradator efter min stationära Mac. Jag behöver inte heller större hårddisk, eftersom jag har extern HD som jag kan använda om jag skulle behöva. Min blåtandadapter kommer passa jättebra för surfning på tåget...

Mys. Dock måste jag trycka i fasligt mycket mer minne eftersom jag vill köra OS X på den. Så, det blir att köpa en 512a till den.

Jag menar, jag kommer att ha en RIKTIG dator nästan till samma pris som folk pröjsar för dom dyrasta handdatorerna.

1
Bevaka tråden