Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iBook bästa produkt i M3

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick senaste numret av M3 i brevlådan idag. Bland annat testar man bärbara datorer i prisklassen runt 15000 kr. Med i testet är en bunt PC (Dell, IBM , Tochiba etc) samt förra modellen av iBook (600 Mhz CD).

iBooken får beröm på nästan alla punkter:
Utséende - seger på walkover.
Vikt - 1.2 kg mindre spelar roll
Batterilivslängd - Nästa 4 timmar ger ren utklassning.
Prestanda i mellanklass (Där ser ni alla G4-snobbar som alltid hackar på G3)
Bra skärm, både ljusstark och skarp
Enda egentliga gnället är att det är för få portar så om vi bara får en paralellport i nästa version blir det perfekt.

Dell Inspiron 2650 fick priset för bästa köp men jag antar att den nya iBooken hade tagit det också om den hade varit med.

För övrigt hamnade iPoden som nummer ett på listan med årets 25 coolaste prylar med rubriken "Cool De Luxe"

  • Oregistrerad
  • 2002-12-10 17:49

Huh? Vem vill ha en parallelport?
Dom används vill inte till någonting viktigt egentligen?

Nej, paralellport behöver man nog bara för att få full pott i M3-testerna

  • Oregistrerad
  • 2002-12-12 20:33

iBooken saknar audio in !

Men jag skall ha en iaf

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-12 20:38

Jag vill ha en jag med!

(Parallellport stavas med *fyra* l på svenska!)

Jag har precis skaffat min andra vita iBook och det enda jag egentligen tycker är riktigt dåligt är att skärmen inte kan dupliceras, utan bara speglas.

Jo, jag vet att det finns ett firmwarehack som fixar det. Men det är egentligen bara ett tecken på hur dåligt det är: det går utmärkt egentligen, men Apple har valt att mopedstrypa grafikkortet utåt.

Jag vet varför Apple gjort det (för att locka proffsen att köpa TiBook istället) men jag tycker inte det är skäl nog.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-16 15:13

Det roligaste med nya m3 är att de nämner den nya ibbok som kommit ut också på sidan 21.. Enda problemet är att de skriver att det sitter en g4 processor på 700 eller 800 mhz.

/Johan

1
Bevaka tråden