Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klantolyckor...

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-12-09 22:12

Jag har behov av att få berätta om mina bravader med min Lombard 400. Samtidigt kunde det vara kul att få skratta lite åt andras!
1.En gång gick den i golvet från min oknäppta ryggsäck när jag skulle krama min syster på stationen -inga skador förutom några fula hack i kanten.
2. På kafé, mysigt med värmeljus på borden, skulle jag bara kolla en grej, och fällde upp locket! - funkar fortfarande, men illa bränd...(gummit bubblar, brinner inte)

Vem toppar detta??

Har inte klantat till det än, men väntar med spänning på min broders Christians story

  • Oregistrerad
  • 2002-12-09 22:39

Haha!
Min gamle VD Rolf på förra jobbet var en notorisk datorslaktare och Palm-bortsupare. En Palm i veckan ibland. En blev nerspolad i toaletten. Några klassiker:

Rolf kommer in på jobbet med sin PB540 i två delar och konstaterar: - Den fungerar inte. Går det att laga?
- Men Rolf, hur har det här gått till?
- Jo, jag spände fast datorn i pakethållaren på cykeln, men så åkte den bara av i en kurva och daskade i backen.

Rolf ringer lite tröstlöst från Stockholmskontoret och skall "bara undra" lite:
- Jo, jag hällde ut en kopp kaffe i tangentbordet på min alldeles nya bärbara dator...och tro det eller ej; det har inte runnit ut än! Är det därför skärmen slocknade på den? Går det att laga?

Detta är så löjligt att jag måste dela med mig:

Förr i världen så körde jag mycket på min stationära 9600/200 (den är till salu om nån är intresserad) och jag skulle köra internettelefoni med min make som då befann sig i Kanada. Jag hade därför införskaffat mig ett headset med mikrofon och skulle koppla in det i datorn.

Jag skyller givetvis på att det var mörkt där nere i hörnet på golvet, men jag lyckades koppla fel så att mikrofonen hamnade i hörlursjacket och tvärtom.

Denna roliga historia har min make förstås berättat många gånger för alla som velat höra på. Jag har förståss förnekat varje gång.

När jag fick min nya Pismo skulle jag testa headsettet igen.... Gissa vad jag gör... i klart dagsljus?

Japp, ni gissade rätt, jag växlade om kontakterna IGEN!!!!

Tur att den nya Powerbooken har hörlursuttaget på vänster sida och mikrofoningången på baksidan, inte lika lätt att missa.

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2002-12-09 22:51

Eller varför inte råka ut för att din iPod trillar i toaletten när du kliver upp och drar på dig brallorna?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2002-12-09 23:05
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Schuckert:
Haha!
Min gamle VD Rolf på förra jobbet var en notorisk datorslaktare och Palm-bortsupare. En Palm i veckan ibland. En blev nerspolad i toaletten. Några klassiker:

Rolf kommer in på jobbet med sin PB540 i två delar och konstaterar: - Den fungerar inte. Går det att laga?
- Men Rolf, hur har det här gått till?
- Jo, jag spände fast datorn i pakethållaren på cykeln, men så åkte den bara av i en kurva och daskade i backen.

Rolf ringer lite tröstlöst från Stockholmskontoret och skall "bara undra" lite:
- Jo, jag hällde ut en kopp kaffe i tangentbordet på min alldeles nya bärbara dator...och tro det eller ej; det har inte runnit ut än! Är det därför skärmen slocknade på den? Går det att laga?

Han kanske inte betalade sina saker själv...
:rolleyes:

Lite lite OT:
Sonen, då 1 år, släppte den bärbara telefonen i toastolen...

Tog direkt ut batteriet (efter att jag tagit upp den ur toan, alltså) och skruvade isär telefonen för att låta den torka på elementet över natten.
Funkar hur bra som helst nu ett år senare!

(Tur det var spolat ...

)

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke F:
Tog direkt ut batteriet (efter att jag tagit upp den ur toan, alltså) och skruvade isär telefonen för att låta den torka på elementet över natten.

Ja, de är fantastiskt smarta de små barnen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-10 14:57

När jag jobbade på mitt förra jobb lyckades dragkedjan i min ryggsäck gå sönder och Powerbooken gå i golvet så att skärmen sprack. Det slutade med att chefen fick ta över den trasiga Powerbooken och använda den med extern skärm. Fast hon kör den med den inbyggda spräkta uppfälld (Det är ju så snyggt...).
Jag fick en en TiBook istället för den gamla G3an. Det var ingen som trodde mig att det faktiskt var en olyckshändelse.
Ryggsäcken lagade jag för någon hundring.

Usch vad det är synd om er. Jag var jättedeppig när jag fick en repa på iBooken. Som tur var gick den att torka bort.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-10 18:12

Jag tömde ut ett stort glas vatten på min bärbara burk när den var två veckor gammal. Spott, host, fräs, popp! Den dog. Men jag vände uppochner på den så att vattnet forsade ut ur processorfläkthålet och tangentbordet. Efter ungefär 35 omstarter var datorn så varm att vattnet började torka bort. Tur som en tokig!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-10 21:31
Citat:

quote: Jag tömde ut ett stort glas vatten på min bärbara burk

Det är ju alkoholmissbruk. Det är ju användaren som ska ha vinet.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2002-12-10 21:53

En tjej på jobbet välte ut ett glas vatten på tangentbordet på sin nya ThinkPad...tyvärr var inte hennes reflex att försöka stänga av datorn så fort som möjligt utan hon försökte "hälla" ut vattnet, vilket gjorde att vattnet "hälldes" ner på moderkortet...fräääs... den plattan tänkte aldrig mer...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-10 21:57

Det var ju exakt vad som hände mig! Jag måste ha haft tur. Paddan bara hostade lite och tuffade vidare fast vattnet forsade på processorn och logikkortet.

Chefen kvaddade en Powerbook Titanium i höstas. Han skulle fördriva lite tid i vänthallen på en flygplats och när han plockade fram datorn så halkade den ur handen på honom. Alla som tappat ett strykjärn vet att reflexen att fånga den fallande prylen sitter i ryggmärgen så chefen skickar ut näven å får tag i maskinen precis innan den dunsar i golvet. Tyvärr klämmer han till den ihopfällda datorn med ett tumgrepp som spräcker bildskärmen på insidan. Det betyder i princip avskrivning på den datormodellen...

Sensmoral 1: Om chefen inte hunnit "rädda" datorn så hade den nog klarat det relativ korta fallet.

Sensmoral 2: Är det min chef eller Apple som är klantigast? Locket på en titanium är ju helt platt och kan inte på något sätt skydda skärmen på insidan. Ett lock som är lite välvt fördelar ju ut tryckkraften åt sidorna. Men när man tävlar i annonserna om vem som har plattast dator så...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-10 22:53

Jag var på ett födelsedagskalas för ett år sen och en kompis hade skickat hem en QT mov från sitt bröllopp i sydamerika som alla skulle få se. En polare hade med sig sin PB 400 som han skulle sälja veckan efter och han hade en redan en köpare. Han bad mig flytta datorn från ett ställe till ett annat medan han tog sin dotter... Jag tog den med ena handen eftersom jag hade ett champagneglas i den andra (!) och gick. Vad jag inte lagt märke till var att nätsladden var kopplad så när sladden sträcktes rycktes förstås PB:n ur min enda tillgängliga hand, gjorde en hastig salto och landade med ett oförglömligt metalliskt pladaskljud på golvet.

Turligt nog pajjade bara låset som gick på garantin, och han hittade en ny köpare och fick ytterligare en tusing för burken...

1
Bevaka tråden