Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteri till ibook?!?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som vet var man kan köpa ett batteri till en äldre ibook 300 mhz till ett vettigt pris? Vet att jag kan köpa ett från Irland men priset är hiskeligt högt nämligen kring 2000 kr! Brukar batterierna till just ibook bli väldigt dåliga? Det jag har klarar inte mer än 30 minuter vilket är uselt.

  • Oregistrerad
  • 2002-09-30 16:44

För ett par månader sedan köpte jag ett batteri till gamla iBook från Gothia. Det fanns på deras "fyndlista" på nätet, 500kr plus moms

Det ville inte ladda på några villkor, körde en del batteriuppdateringar (finns på apples hemsida), men det ville inte ladda varken i OS X eller OS 9, så jag returnerade batteriet och fick pengarna tillbaka

Ringde Swedserve i Stockholm, de ville ha 2000kr plus moms för ett nytt batteri till iBook. Nånstans läste jag om att om man hade köpt AppleCare till iBook:en, då hade man fått sitt batteri utbytt utan extra kostnad... Kan väl vara ide o skaffa AppleCare nästa gång man köper mac

Emil, Jönköping

  • Medlem
  • Örebro
  • 2002-10-06 10:54

MacData i U-a kan man snacka med, dom ska ha 1900:- för ett nytt batteri, men lite gnällande om överpriser så kan du få ett batteri för 1500:-.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mig:
Brukar batterierna till just ibook bli väldigt dåliga? Det jag har klarar inte mer än 30 minuter vilket är uselt.

Skoja inte. Jag har en iBook som är ett år och fyra månader gammal ungefär, och batteriet är redan helt kört. 30 minuter vore en lyx att kunna klämma ur den... Fredrik Sigbjörn här på 99mac köpte samtidigt som mig och hans är ännu sämre.

Fotnot: Jag lämnade datorn på garantireparation i början av sommaren (av andra skäl) och påtalade då den usla batteritiden som ett fel, men reparationsfirman (ODS Dataservice) sa bara att det är förbrukningsvara som Apple inte tar med som garantifel...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2002-10-06 23:08

Mitt batteri är så dött så att klockminnet även uttömt.
Om man för nöjesskull vilja slita ur elsladden så tvärdör burken direkt.

Men jag tänker inte motivera ett köp av ett nytt batteri till en färglad ibook. 6500:- för datorn beg. 1500:- för HD, ytterliggare 1500:- för ett nytt batteri...NEEE!!

Va kan en Ibook kosta idag?? 3-5000:-

  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-10-07 01:32
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Miffosauren:
Mitt batteri är så dött så att klockminnet även uttömt.
Om man för nöjesskull vilja slita ur elsladden så tvärdör burken direkt.

Men jag tänker inte motivera ett köp av ett nytt batteri till en färglad ibook. 6500:- för datorn beg. 1500:- för HD, ytterliggare 1500:- för ett nytt batteri...NEEE!!

Va kan en Ibook kosta idag?? 3-5000:-

Förvånansvärt mycket....
6500:-

/arvid

1
Bevaka tråden