Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min nya PB

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis fått hem en sprillans PB 667 på jobbet och jag jämför med min privata PB 500 som jag alltid tyckt så mycket om.

Den första skillnaden man ser är skärmen. Välbehövlig påökning av upplösningen var inte fel. Och vilken skärpa och bra ljus det är i den. Den gamla ser gul ut i jämförelse. Grafikkortets 32 mb mot mina gamla 8 gör en hel del skillnad. Den gamla har bara DVD, den nya combo DVD/CD-RW och den känns rappare och smidigare. Den förra känns som skivan kan fastna när som helst. (Den har dock inte gjort det, knock on wood)

En fördel på den gamla dock....IR-port. Varför har man tagit bort den innan man får inbyggd Bluetooth.

Det är helt klart julafton när kartongen levereras

Och med tanke på att det var SÅÅÅ nära att jag blev tvungen att köpa en Toshiba så är man rätt nöjd. Får hoppas att Virtual PC lever upp till förväntningarna bara, annars sitter jag i klistret.

kör du virtual pc - så rekommenderar jag dig att köra windows 95/98 alt. windows 2000 om du måste ha NT-liknande OS. 95/98 är mycket kvickare. XP är löjligt långsamt - bara så att du vet. kört det på en dual 533 G4a med 1 Gig ram.

Jo jag har testkört med Win2000Pro på min G4 500. Går inte fort med det behöver det inte göra heller.

Ska prova med Win98 2nd Edition för det är fler som säger att det går snabbast.

Vet bara inte hur det funkar att logga in på domän med 98...

Toshibas Portagé 2000 är ju faktiskt den enda PCn som står sig mot PB ti designmässigt. Är inte heeelt säker på att jag skulle föredra min iBook framför den...

Den är fin, helt klart. Men tror inte den når upp till mina krav prestandamässigt.

Det hade blivit den här om det skulle vara PC:
http://www.dustin.se/default.asp?ORIGIN=shopping/ProductDetail.asp?PID=5010044629

Men även om hårdvaran är fin så är det ju Windows på den vilket sabbar allt..

1
Bevaka tråden