Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byte av hårddisk i PBG4

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska byta hårddisk på PBG4/400 från 10 GB till en IBM Travelstar 60 GB. Jag gör det inte själv utan har bokat tid på Reda gruppen. Jag har fått olika råd, av Reda gruppen att installera om allt efteråt och av Lan Master att jag kan dra över allt i ett svep från extern HD. Detta menade killen på Reda att det inte var lämpligt men det verkar ju onekligen enklare än att leta upp alla skivor etc. Vad tycker ni?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-10-30 14:17

Installera om är alltid bra..

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2002-10-30 14:21

Annars är det rätt lätt att byta själv. Har du bara rätt mejslar så går det på max 10 minuter.

Hasse

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-10-30 15:31

Här kan man få lite gör-det-själv-tips: Apple Customer-Installable Parts

det finns inget om att byta hd'n :rolleyes:

hd'n ligger väl under tangentbordet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-13 10:02

Jag har själv bytt HD på en PBG4 400, det är enklet och instruktioner kan laddas ner från länken som hugin skrev ovan. Man behöver en torx (har jag för mig den heter) mejsel.

Det är väl bättre att istallera om hela systemet från början, då får du ett fräscht system.

Hjälp finns även på PB FixIt.

Nu har jag plockat ut min HD från min krashade pb o kör den externt. Har en massa på den HD:n som jag vill lägga i min ibook t ex mp3 och foton och diverse program. Hur gör jag? MP3 kan jag inte importera från iTunes, eller? Jag har inte lyckats i a f. Jag har fått lyfta dom manuellt till en tillfällig mapp i min ibook och sedan importera till itunes. Måste det vara så?
Hur gör jag med program? kan jag lyfta över dom rakt av eller måsta jag installera om dom?

1
Bevaka tråden