Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Billigaste USB tangentbordet?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-10-23 13:12

Jag undrar hur billigt man kan komma undan om man vill ha ett sep. tangentbord till sin Powerbook G4? Kollade Apples originalbord och fann dem djävlulusiskt dyra. No surprise, men ändå...

Vilka andra tillvekare gör (billiga) tangentbord passande Mac med rätt knappuppsättning etc?

Fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-23 13:26

Macally iceKEY är rätt najs, men jag vet inte vad det kostar. Själv köpte jag ett begagnat (helt oanvänt!) Apple Pro (med svarta tangenter) av Fleno här på forumet. Jag betalade endast 400 pix. Kanonbra!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2002-10-23 13:33

Vilket PC-usb tangentbord som helst fungerar, själv använder jag ett MS Internet Keyboard. Det finns drivisar till MS tgtbord som vänder på Alt & Cmd knappen som annars e felvända.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-23 13:34

Men MS Internet Keyboard är ju beigefärgat.

[ 23 Oktober 2002, 13:34: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

  • Oregistrerad
  • 2002-10-23 13:44

Logitech gör kanonfina tangentbord som även passar till mac. Denna kostar ca: 350pix och har mycket hög kvalitet. (Logitech® Internet Navigator™ Keyboard Special Edition)

Sen finns den även i vitt & silver, mkt snyggt. Fast då åker man på att köpa en trådlös mus i paketet.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ••• ? •••:
Logitech gör kanonfina tangentbord som även passar till mac. Denna kostar ca: 350pix och har mycket hög kvalitet. (Logitech® Internet Navigator™ Keyboard Special Edition)

jag sitter nu med ett sånt där imac-tangentbord som iofs är ok men slamrar och så saknar jag de där navigationstangenterna som brukar sitta mellan ordinarie tangenter och de numeriska.
Poängen med detta slamriga är att det funkar som en liten uSB-hub.
Frågan är om även Logitechs tangentbord gör det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-23 14:17

Wow, typ, det vita var ju snyggt ju! Hur mycket bellar det?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: David Slättne:
Poängen med detta slamriga är att det funkar som en liten uSB-hub.
Frågan är om även Logitechs tangentbord gör det?

Nej.

  • Medlem
  • 2002-10-23 16:32

Kikade lite närmare på Logitechs "Internet Navigator Keyboard". På hemsidan stod det att denna mkt. riktigt fanns i en Mac-version. Dock fanns det inga bilder eller information om Mac-modellen (hmpth). Vet nån av er om det sitter "Mac"-knappar på denna i form av äpplet, forntidsminnet och alt. tangent?
Såg att inWarehouse sålde detta keyboard, men det framgick inte om det var PC, eller Mac-versionen.
Sen fanns den i svart om man ville ha det med.
Mailade dem, men säkerligen får jag ett snabbare svar här.

Var det bara "special edition" som var för Mac? Trodde bara att det hade med färgen att göra...

Ingen som skall sälja ett keyboard? Får väl lägga ut en släng om jag orkar. Annars - Bor du i Gbg och har ett över i gott skick. Tell me!

/Fredrik

[ 23 Oktober 2002, 16:33: Meddelandet ändrat av: Nifo ]

Senast redigerat 2005-09-25 08:50

Kikade lite närmare på Logitechs "Internet Navigator Keyboard". På hemsidan stod det att denna mkt. riktigt fanns i en Mac-version. Dock fanns det inga bilder eller information om Mac-modellen (hmpth). Vet nån av er om det sitter "Mac"-knappar på denna i form av äpplet, forntidsminnet och alt. tangent?

Det finns ingen speciell "Mac-version" av tangentborden (även om Logitech skriver så).
På de nya tangentborden har tangenterna markerats så att de passar både Macintosh och Windows. Alltså med en ALT/Win-tangent och en ALT/Apple-tangent.
Som jag förstått det så är det svarta "Internet Navigator Keyboard Special Edition" ett av de nya tangentborden, och borde då ha med äpple-tangenten. Men ring/maila o fråga så du verkligen får ett "nytt"

1
Bevaka tråden