Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iBook ROCKAR !!!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Då har jag äntligen fått min iBook då! Har tidigare enbart haft gammal sunkig iMac på jobbet så detta är nästan en religiös upplevelse. Har kopplat in Airport och satt in 256MB extra minne. Allting fungerar helt enkelt perfekt. G3 700 Mhz räcker absolut till Mac OS X, inga problem.

Just nu sitter min flickvän i soffan och ställer in ICQ och leker runt på datorn. Inte direkt saker hon tidigare gjort på PC.

Apple gör de bästa datorerna, punkt slut!

Ciryon

Kul att höra. Det är något sjukt attraktivt med macar indeed. Har funderat på att bli med både iBook+iPod innan den 29e, man får ngn sorts rabatt på podden då, men har haft lite tveksamheter om det kanske vore ide att vänta till nästa expo... eller ja vad det nu heter. Ingen mastodontuppdatering för iBook(och iPod för den delen) på g som någon vet om? Applestore verkar ju vilja bli av med 5gigs ipods, dvs ger bort kopplingskit med dem...

ciryon: Grattis till en av Apples mest lyckade datorer någonsin, speciellt i förhållande till sitt pris! Jag ligger i sängen och skriver detta, den är så himla smidig att man aldrig vill lägga ifrån sig den!

Luckyman: Vad gäller rykten om nya iBookar så är det rätt troligt att inget händer med iBooken på ett bra tag nu. Den fick ju sig en rejäl skjuts uppåt med snabbare processor och framförallt betydligt bättre grafikkretsar rätt nyligt. Då *brukar* det ta ett halvår eller nåt innan nästa steg uppåt. Så en iBook med 1 GHz G3 eller rent av nån typ av G4 och kanske Bluetooth och annat lär ligga en bra bit in i framtiden.

iPod har jag inte läst så mycket om, det har ju spekulerats hej vilt om nya digitala prylar från Apple, men det har inte funnits några konkreta rykten om just iPod. Det är ju dock längre sedan den fick en uppdatering nu. Allt eftersom dom får upp volymen i tillverkligen så borde ju priset att tillverka en iPod sjunka, men hittills har dom ju inte sänkt några priser, tyvärr.

Jag läste någonstans att de diskarna som sitter i iPod finns i 20GB så kanske blir det lite mer disk i iPoden efter expo. Men inte fanken är det diskutrymmet som är problemet för iPod. Mer funktioner är vad som behövs.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Johan Arvidsson:
Jag läste någonstans att de diskarna som sitter i iPod finns i 20GB så kanske blir det lite mer disk i iPoden efter expo.

Det är antagligen den här disken du tänker på.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Johan Arvidsson:
Men inte fanken är det diskutrymmet som är problemet för iPod. Mer funktioner är vad som behövs.

Vilka funktioner då?

Man kan *aldrig* ha för mycket diskutrymme är min erfarenhet. Själv så skulle jag behöva mer än 20 gig för att rippa hela skivsamlingen, men även om man inte har så mycket skivor (eller stulit så mycket låtar från nätet) så fungerar ju iPod som bekant även som vanlig hårddisk, och då kommer man alltid att kunna fylla disken.

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-06-19 10:47

Jag vet inte hur den här diskussionen kom at handla om iPod, men jag vet en sak. När (ja, det lär dröja, men ändå) jag skaffar en iPod med gott om diskutrymme och en Mac som den går att koppla till så vet jag vad jag ska använda den till, förutom musik. Backup! Perfekt litet verktyg för att köra backup på hemdatorn, ju! 20 GB räcker rätt långt (om skippar spel och filmer och sånt).

Det var Luckyman som i en parentes frågade om det fanns rykten om ny iPod, därav att det blev lite OT här...

1
Bevaka tråden