Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod 10 Gb-bra köp?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Precis beställt en iPod 10 Gb från Macoteket. Kan några av er iPod ägare bekräfta att det är ett bra köp snälla?

Valde mellan 20 Gb, men den är onödigt stor, både i Gb räknat, och i mått och vikt

Så, är 10 Gb ett bra köp, och hur pass bra är iPod?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2002-08-10 21:53

Har en 5 gig.s pod som jag är väldigt nöjd med. Tyvärr börjar den bli lite trång i midjan så en 10 eller fr.a. en 20 gigs vore toppen. Om jag nu skulle investera i en ny pod skulle jag absolut satsa på 20 gigar:n

[ 10 Augusti 2002, 21:56: Meddelandet ändrat av: kuspen ]

Kankse, men jag är mycket för att saker skall vara små och lätta att ta med, så jag valde 10 gigaren som är något mindre, men jag har inte ens så mycket musik så...

Men, hur stor är kartongen som iPod kommer i?Enligt de bilder jag har sett på Apples pressinfo sida ser kartongen ut att vara står som ett hus, vilka mått håller den egentligen, blir frakten dyr, det jag vill ha fram

?

Ingen som har fått den nya ipoden som kan tala om hur touch"paden" funkar, är dne lätt, svår eller som på PowerBooken?

  • Oregistrerad
  • 2002-08-11 10:09
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christoffer Larsson:
Kankse, men jag är mycket för att saker skall vara små och lätta att ta med, så jag valde 10 gigaren som är något mindre, men jag har inte ens så mycket musik så...
-Snip!

Några funderingar om dina frågor:

1 Om det är ett bra köp? Det vet väl bara du, det är från din plånbok pengarna ska tas!?

2 Tydligen så har du redan tagit reda på vad som är det bästa köpet för dig efterson du har beställt en 10GB!?

3 Vore det inte smartare att fråga Macoteket vad det kostar att skicka den hem till dig?

4 Om fraktpriset är ett stort problem, avbeställ ordern, ring Apple Store, beställ den där! Iofs är den ju en krona dyrare, men du har gratis frakt hem till dörren!! Om du sen har sådan tur att du kan köpa den i Apple Store Education så spar du ca 500:- till.

5 Har du frågat Macoteket var du ska skicka den om det blir fel på den? Vem som står för returfrakter osv? Deras öppettider för support? Tillgänglighet, risken är väl att dom är för upptagna med att chatta här!

6 Jag frågade Apple Store hur jag skulle förfara vid en eventuell garantireparation, svaret var att dom skickar en låda till mig, som jag lägger min iPod i, returfrakt betalt. Hoppas det stämmer, men det var svaret jag fick!

7 Vilket datum har Macoteket lovat dig att du ska ha den hemma hos dig?? Mitt första besked från Apple Store var mitten av augusti som jag skrivit i ett tidigare inlägg.

8 Min leverans är nu om ca 2-3 enligt Apple Store, en 20GB, valet som jag gjorde grundade jag på, jag får 10GB mer för bara 1000:-, dina 5GB upp från en 5GB iPod kostar lika mycket!
Jag störs inte att att den är 3 mm tjockare, 19 gram tyngre, vad är det?? Ett paket tuggummi? Jag orkar bära det, men du har andra kriterier. Hoppas du blir nöjd med din iPod!

Jag läste att 20 GB iPod:en har börjat levereras i England. Vi får hoppas att Sverige står näst på tur..

1
Bevaka tråden