Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod Software Update 1.2 släppt!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns för nedladdning här

Uppdateraren ville inte ha iTunes på när den skötte sitt jobb, märkte jag. I övrigt förlöpte uppdateringen utan problem.

Gillar verkligen den nya strukturen med all musik under "Bläddra", känns mer logiskt än att ha "Artister" osv. på första nivån.

Kalendern verkar suverän och klockan fyller sitt syfte.

Verkar ju funka ganska bra med den nya versionen. De har ju t.o.m. lagt till varningssymboler som indikera huruvida det är säkert att koppla ifrån iPoden eller inte.

Det som är lite skumt är inställningarna av Datum/Tid och Tidszon. Inte brukar ju vi i sverige referera till tiden som 01.31 EM (eftermiddag). Skulle gärna se en 24h klocka. I tidszoner finns inte så många val som passar oss. Varför inte lägga in Central European Time och +1 CET för de som använder detta ?

/henrik

  • Medlem
  • 2002-08-09 15:39

funkar inte särskilt bra för mig.
detta får jag när jag ska välja att installera på iPoden:
"Programvaran kan inte installeras på den här skivan. Den här skivan möter inte kraven för uppdateringen."

har den första 5 giggaren som kom. os x såklart :rolleyes:

/majk

majk, jag har samma strul. kan det bero på att jag kör jaguar?! :-/ jag kör 10giggaren...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: majk:
"Programvaran kan inte installeras på den här skivan. Den här skivan möter inte kraven för uppdateringen."

Installera programvaran på hårddisken. Därifrån (Utilities/iPod updater) kör du sedan programmet och uppdaterar iPoden.

det fungerar inte att installera genom utilities/ipod updater. problemet är att den inte installerar någon uppdaterare till 1.2. när jag markerar hårddisken o väljer install så står det innan att det behövs 0 bytes för att installera på hårddisken...

Jag får ett felmeddelande att iPoden inte ligger på skrivbordet.

Och hur jag än kör så precis när jag klickar installera så avmonteras iPoden.

Ojoj, låter som man tar en risk eller? Jag vill bara ha spelet

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2002-08-09 23:57

Det gick finfint att uppdatera för mig. Jag hade iTunes igång samtidigt. No problems.

Däremot undrar jag om någon vet hur man synkar kalendern i Entourage mot iPoden?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Kalle W:

Däremot undrar jag om någon vet hur man synkar kalendern i Entourage mot iPoden?

Det går inte att synka den som det är idag, tror jag. Utan iSync dvs. Däremot kan du lägga in din kalender manuellt; exportera kalendern i .ics-format och lägg i mappen "Calendars" på iPoden.

1
Bevaka tråden