Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

pilla på ibook i stockholm!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mina föräldrar har bestämt sig för att slänga ut sin pc (el. rättare sagt, de har redan fysiskt kastat ut skiten). och nu har de bestämt sig för att köpa sig en ibook.

Jag tänkte ta med dem ut i morgon och låta dem testa en ibook här i stockholm, o jag undrar om ni vet vart man kan gå, där det finns en ibook som iaf har strömkabel (på siba, onoff etc så är de oftast trasiga, tangenter har trillat bort etc etc). har ni ngt tips så vore det perfekt!

när kan ibooken tänkas uppgraderas nästa gång? nån som hört ngt rykte om det?

tacksam för svar!

/Tobbe

Testa Sekvencia, Klarabergsgatan 35, mitt emot Åhlens (Butiken som ligger närmast Sergels torg, det finns nämligen 2 på samma gata). Där finns den att testa.

Hälsn. /Sebastian

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-08-08 12:55
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Tobias S:
Mina föräldrar har bestämt sig för att slänga ut sin pc (el. rättare sagt, de har redan fysiskt kastat ut skiten). och nu har de bestämt sig för att köpa sig en ibook.

Äkta switchers alltså!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Sebastian:
Testa Sekvencia, Klarabergsgatan 35, mitt emot Åhlens (Butiken som ligger närmast Sergels torg, det finns nämligen 2 på samma gata). Där finns den att testa.

Hälsn. /Sebastian

Fast förra veckan var det en gammal 600 de hade framme. De kanske har bytt nu.

Siba på Kungsgatan har en 700 framme, frågan är om någon kan dema den om inte Jens jobbar.

tack för svaren! en liten följdfråga. sekvencia har en 500mhz ibook för 13495kr o eftersom de bara ska surfa o maila så funkar ju den utmärkt! men... jag ser att det är en 500mhz och att den har 15 gb, men vad är det mer för skillnad? jag har inte hittat nån info om det... är det annat som skiljer, t ex grafikkort etc?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Tobias S:
tack för svaren! en liten följdfråga. sekvencia har en 500mhz ibook för 13495kr o eftersom de bara ska surfa o maila så funkar ju den utmärkt! men... jag ser att det är en 500mhz och att den har 15 gb, men vad är det mer för skillnad? jag har inte hittat nån info om det... är det annat som skiljer, t ex grafikkort etc?

Den nya 600Mhz med 12´1" CD-ROM:
12,1-tums TFT XGA-skärm
600 MHz PowerPC G3
512 K L2-cache (vid 600 MHz)
128 MB SDRAM-minne
20 GB Ultra ATA-enhet
CD-ROM-enhet
ATI Mobility Radeon
16 MB bildskärmsminne
10/100BASE-T Ethernet
Internt 56K-modem
VGA videoutgång

Pris: 15 995:- inkl moms.

Den äldre iBooken som finns på Sekvencia:
12,1-tums TFT XGA-skärm
500 MHz PowerPC G3
256 K L2-cache (vid 500 MHz)
128 MB SDRAM-minne
15 GB Ultra ATA-enhet
CD-ROM-enhet
ATI RAGE Mobility 128
8 MB bildskärmsminne
10/100BASE-T Ethernet
Internt 56K-modem
VGA videoutgång

Pris: 13.495:- inkl moms.

Skillnaden är processor, grafikkort, hdd, grafikkort. Är datorn endast avsedd för surf & mail så funkar det alldeles utmärkt med en 500MHz.

Hälsn. Sebastian

tack sebastian, det blir en 500mhz ibook. ringde till sekvencia (macbutiken) o hörde om de hade någon på lager... han som svarade visste inte ens vad ibook var för nånting, och "hans kompis kommer om 10 min" och jag ska ringa då istället *suck*... vilken butik...

Kolla på www.redagruppen.se också. De ska ha den inne för 10350:- +moms.

Edit: De vet vad en iBook är.

[ 09 Augusti 2002, 16:38: Meddelandet ändrat av: dsm ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Tobias S:
tack sebastian, det blir en 500mhz ibook. ringde till sekvencia (macbutiken) o hörde om de hade någon på lager... han som svarade visste inte ens vad ibook var för nånting, och "hans kompis kommer om 10 min" och jag ska ringa då istället *suck*... vilken butik...

Jo tyvärr. Men det du skall göra är att be få prata med Samuel, han hjälper dig garanterat.

det löste sig iaf! man fick ju välja ett spel som man fick på köpet, så det blev Black&White. fick mkt bra bemötande när vi väl kom in i butiken. vet dock inte om det var Samuel, men en rätt stor grabb med bockskägg.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Tobias S:
det löste sig iaf! man fick ju välja ett spel som man fick på köpet, så det blev Black&White. fick mkt bra bemötande när vi väl kom in i butiken. vet dock inte om det var Samuel, men en rätt stor grabb med bockskägg.

Det stämmer alldeles utmärkt!

1
Bevaka tråden