Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stängd TiPb och värmeutveckling ?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter i tankarna att köpa ett externt trådlöst tangentbord och lägga min Titanium 800DVI vid sidan om min platta skärm. Är det någon som kört dessa värmeelement stängda ? Blir de för varma ? Går fläkten hela tiden ? Rent logiskt så borde maskinen bli som ett plättjärn....

Kan man annars köra Powerbooken öppen men med släckt skärm, så att jag använder Studio Displayen medan Powerbooken är svart ?

  • Oregistrerad
  • 2002-06-07 15:23

Varför släckt skärm?
Använd den externa skärmen som din arbetsyta och lägg diverse verktygspaletter på den inbyggda (och 99mac såklart...)
Funkar kanon i tex Photoshop.

En liten varning bara: Dubbla skärmar blir man lätt beroende av.

/Jonas

Jag vet att det kan vara praktiskt med två skärmar, en med paletter osv..... Nu var det ju inte det som var frågan, jag vill veta om det är någon som kör med sin TiPb stängd med en extern skärm ? Blir de för varma för att ha stängda hela tiden ?

Tja.. du kan inte ha din PowerBook helt stängd eftersom den går i vila då. Borde inte vara några större värmeproblem med skärmen nerfälld en bit.

Dock håller jag med Jonas, klart du ska använda båda skärmarna.

Jag vet inte vad ni tycker men jag tycker att macen har en svaghet när man använder dubbla skärmar och det är den kontextuella menyn. Jag skulle vilja ha menyn på båda skärmarna, som det är nu så blir det ett otroligt hattande mellan skärmarna och att jobba i tex. Photoshop blir en plåga om jag skall över till den andra skärmen för att komma åt menyerna i listen.... Samma sak gäller ju alla klienter/program som man kan tänkas ha på den skärm som inte har den kontextuella menyn, hotline/carracho/icq/iTunes etc... det blir ett herrans hattande.... Här har ju vårat kära förnedringsobjekt Windows en fördel, sen att deras gränssnitt inte är konsistent det är ju en annan sak..... Eller är det bara så att jag missat något ? Jag hittar då inga inställningar i OSX som gör detta möjligt, jag vill ju inte spegla skärmen då tappar man ju vitsen med det hela.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-11 12:33

Nu går det att ha TiBooken helt stängd med extern skärm kopplad. Funkar med 10.1.5. Möjligheten har kommit och gått med versionerna... Men som sagt den är åter här med senaste tian. Visst blir datorn varm. Men fläkten går inte igång mer än innan jag uppdaterade till 10.1.4. Jag har dock datorn stående på en packtejprulle så att den ska få ventilation även på undersidan.

1
Bevaka tråden