Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

netboota en 5300?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-08-02 19:32

Jag sitter med ett mini nätverk.
En 8500 med OSX och en 5300 med OS9.1
och undrar om någon vet om det finns någon som helst möjlighet att använda 8500:ans hd att boota 5300?

Det enda jag gör med 5300:an är att vnc:a till 8500 och att styra iTunes.
Det känns oerhört schysst och oerhört slött att slippa gå ut ur sängen på söndagar, bara för att byta musik på iTunes
Sen är det ju inte fy skam att kunna dra ut datorn på balkongen på morgonkvisten, sitta och dricka kaffe... titta på soluppgången och läsa lowbrow.com genom chimera och VNC.

Jag förstår inte...? Du säger att du vill netboota din 5300, men dom tuffa sakerna du vill göra skall du göra med vnc och det behöver du ju inte netboota 5300an för att lyckas med!?

  • Oregistrerad
  • 2002-08-02 20:15
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ace4711:
Jag förstår inte...? Du säger att du vill netboota din 5300, men dom tuffa sakerna du vill göra skall du göra med vnc och det behöver du ju inte netboota 5300an för att lyckas med!?

Bra fråga! Det känns lite som jag sa emot mig själv va? Det var nog ungefär det jag gjorde
Jag skyller på värmen och hmm... tomten...

Men jag undrar ändå om det finns någon möjlighet att netboota 5300:an.

Jag sökte i en minut och kunde dessvärre hitta info om en så pass gammal maskin som 5300 stödjer netboot. Någon annan kanske vet?

Det jag däremot vet är att du måste ha OS X SERVER så det är möjligt att hela tanken faller på det.

  • Oregistrerad
  • 2002-08-02 21:11

Att man måste ha server versionen borde jag ju ha fattat.

Äh... som de sa i grundskolan: frågar man inte så får man ingenting veta.
(här, till skillnad mot grundskolan, får man ju t.o.m svar )

Nepp, 5300 har inget stöd för netboot. Den hårdvara som stöds är:
iMac
iBook
PowerMac G3 (Blue&White)
PowerMac G4
PowerMac G4 Cube
PowerBook G3 (FireWire)
PowerBook G4

1
Bevaka tråden