Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IR Titanium och bärbara telefoner

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har tänkt köpa en Titanium med IR och är intresserad av att få tips på fungerande bärbar telefon jag kan välja och som har drivrutiner för detta som fungerar i Os 9 rep Os X

Tacksam får tips
Micke

[ 28 Maj 2002, 14:29: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

Om det är mobiltelefoner som avses så skulle jag tro att de flesta från Nokia fungerar utmärkt via IR.

Min Nokia 8210 med IR funkar bra. Fort går det inte men det funkar.

  • Medlem
  • Boston
  • 2002-05-29 14:29

Efter lite meckande med inställningarna funkar Ericsson T39m alldeles utmärkt.

Se denna tråd.

/Gurra

Var noga med att kolla hastigheten på mobilens irport. I vissa fall kan mobilen ha trippelband och klara 56kbit medans mobilens irport bara klarar 33kbit...

Har skrivit det här i en annan tråd också, men det får hamna här också.

För er som vill ha GPRS till era bärbara så har Globetrotter ett PC-kort med triband (900/1800/1900) och GPRS med 4 luckor ner och 2 luckor upp. Det finns drivrutiner för både OS 9 och OS X. Ser lovande ut, det blir kanske en iBook nu..

  • Oregistrerad
  • 2002-06-25 19:01

Siemens S45 är en telefon som fungerar utmärkt med Titanium och dess IR -port.

  • Medlem
  • 2002-06-25 23:10

"För er som vill ha GPRS till era bärbara så har Globetrotter ett PC-kort med triband (900/1800/1900) och GPRS med 4 luckor ner och 2 luckor upp. Det finns drivrutiner för både OS 9 och OS X. Ser lovande ut, det blir kanske en iBook nu.. =)"

Hmm, så vitt jag vet kan man inte använda PC-kort i iBook´en...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: qwilk:
"För er som vill ha GPRS till era bärbara så har Globetrotter ett PC-kort med triband (900/1800/1900) och GPRS med 4 luckor ner och 2 luckor upp. Det finns drivrutiner för både OS 9 och OS X. Ser lovande ut, det blir kanske en iBook nu.. =)"

Hmm, så vitt jag vet kan man inte använda PC-kort i iBook´en...

Suck - PC-Card-kort är det som avses. PC-bashing hör knappast hemma här.

  • Medlem
  • 2002-06-26 09:36

Men ändå.
PC-card, det som förut kallades PCMCIA, kan man inte stoppa in i iBooken då det finns en klar brist på plats på PC-card/PCMCIA-platser i en sådan. Tyvärr.

  • Medlem
  • 2002-06-26 11:56


Joachim Melin:
Då Stefan använde den försvenskade termen "PC-kort" för PC Card / PCMCIA så använde jag den i mitt svar också... Det har *ingenting* med PC-bashing att göra! Jag ville bara påpeka att det inte finns några PC Card platser i iBook så att inte Stefan gör ett köp han ångrar...

[ 26 Juni 2002, 12:06: Meddelandet ändrat av: qwilk ]

1
Bevaka tråden