Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur man byter hårddisk i en iBook 2001.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter mycket sökande har jag nu hittat en bra guide om hur man själv byter sin hårddisk i en iBook 2001-modellen. Själv har jag 15GB i maskinen men känner inte att det räcker riktigt.

Hela instruktionen hittar ni här !

Detta har varit uppe några gånger förut, både här och här, men framförallt så var det Micke W som tipsade om det redan i denna tråd för över ett år sedan.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Detta har varit uppe några gånger förut, både här och här, men framförallt så var det Micke W som tipsade om det redan i denna tråd för över ett år sedan.

Att du öht la ner energi på att skriva den där kommentaren är helt obegripligt.

Ungeför lika obegripligt som ditt svar Jocke. Du vet väl om att Adrian är vår levande sökmotor?

För att återknyta till tråden. Är det någon som har bytt sin hårddisk själv? Verkar minst sagt pilligt.

Christian

He he, kul kommentar Christian...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Joacim Melin:
Att du öht la ner energi på att skriva den där kommentaren är helt obegripligt.

Det tar inte lång tid att söka på "byta hårddisk" i ett enda forum. Typ två sekunder. Du hade ju uppenbarligen fått ägna dig åt "mycket sökande" och jag ville visa på att du hade det redan framför näsan. Plus att du ju inte kunde få credits för nåt som Micke W var först med!

Men förutom detta så finns mera vettiga själ och jag tyckte det var värt tiden att skriva ett inlägg för de som eventuellt läser denna tråd och undrar hur andra här på 99mac har kommenterat detta tidigare, eftersom det varit på tapeten flera gånger. Det är i min ögon en fullt vettig poäng. Och då länkade jag inte ens in min egen tråd som också handlar om detta, där man kan läsa kommentarer från en tekniker som faktiskt bytt hårddisk i en vit iBook.

1
Bevaka tråden