Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PB G4

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har fått en massa märken i skärmen efter tangentbordet, och undrar nu om det finns några bra sätt att motverka att det blir värre?
Jag har apple protection plan och det skall väll mycket till innan dom lagar skärmen.

Du kan lägga en tunn duk mellan skärmen och tangentbordet, när du stänger locket. Det har jag, fungerar bra. Du kan t om köpa en speciell en, kommer inte ihåg varifrån dock...

  • Oregistrerad
  • 2002-09-14 00:16

Räcker gott och väl med ett vanligt A4-ark. Bra att använda.

Min syster fick precis sin nya iBook,. Den hade en liten duk inlagd mellan t-bord och skärm. Mycket snyggt.

Blir det märken efter iBooken med?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-14 01:06

Man kan ju be morsan eller moster virka en snygg duk att ha i datorn...

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2002-09-14 09:21

Jag klippte sönder en gammal t-shirt och la i mellan.
Har en PB G4 667 mhz.

  • Medlem
  • 2002-09-14 11:17

Jag fick repor i skärmen då jag använde en duk som min datorförsäljare gav mig till min PB G4..
Tydligen var duken för tjock(ungefär som ett dubbelt hushållspapper), så att den ständigt låg och gnagde på skärmen vid förflyttningar.
Hellre fettfläckar än repor!
/Titanium

  • Oregistrerad
  • 2002-09-14 11:23

Jag vet inte om det blir märken på iBooken också. Har inte använt någon iBook på det sättet. Den ser ut att ha mer utrymme mellan t-bord och skärm så problemet kanske inte uppstår.

Men TiBooken är långt ifrån den enda datorn med detta problem. Har sett många pc-burkar med samma sorts avtryck på skärmen så det är väl bättre att ta det säkra före det osäkra. Duken som kom leveransen är nog bara tänkt att hålla datorn snygg innan användaren får den. Precis som alla små plastskydd man kan rycka bort.

1
Bevaka tråden