Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PowerBook G4 (Mirrored Drive Doors)?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Va är de här för PBG4?
kolla på spec-sidan hos apple, dessutom får jag hem ett pdf om stationära med DDR L2 cache när jag klickar på den länken...
Nått nytt måne?
* PowerBook G4 (Mirrored Drive Doors): Specifications - 2002.08
* PowerBook G4 (DVI): Specifications - 2002.04
* PowerBook G4 (Gigabit Ethernet): Specifications - 2001.10
* PowerBook G4 (Titanium): Specifications - 2001.01

Det är nog ett skrivfel, "Mirrored Drive Doors" är kodnamnet för dom nya Power Mac G4 som kom i augusti (precis som anges i texten). Och länken går ju just till "Power Mac G4 (Mirrored Drive Doors): Technical Specifications".

så synd då

Mm, hjärtat slog några extra slag först...

Det är annars oktober som verkar vara det allmänna tipset för ny PBG4 just nu.

Fast ny och ny, det är väl en förbättrad variant snarare. Undrar när Apple tänker försöka sig på en riktigt NY PowerBook? Alltså på samma sätt som Titanium var totalt ny en gång i tiden. Samma gäller förövrigt iBook som iofs bara sett likadan ut i ett och ett halvt år, men ändå. Jag tror knappast Ive sitter och sover hela dagarna. Och nu är ju skötebarnet iMac G4 inte längre på tapeten på ett tag, så nya bärbara (och ny stationär förstås) borde vara nästa projekt.

jag tror att titanen kommer att vara med ett tag, dom kommer säkert fylla den med mer smask, typ dvdr, bluetooth mer mhz å sånt ett par gånger till. Kanske en modell med mindre skärm?...om de nu ska envisas med att ha G3or i ibookarna.
Själv fick jag äntligen igenom ett köp på en bärbar idag, en pb500 G3 ska komma me posten imorrn
Jag har väntat himla länge på det här köpet, hade först en pb800 G4a på gång (sanslöst billigt!) men det vart ingen deal till sist, nått strul enligt säljaren som jag aldrig förstod riktigt (konkurs i holland(!) eller nått).
Å så bjöd jag på en pb550 G4a på it-auktioner.se i helgen, men där var jag för snål, bjöd 11150 men den gick till någon mindre snål som bjöd 13000...

1
Bevaka tråden