Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gratis trådlöst bredband!

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-12-18 14:36

Är det någon som har hört om det här bolaget?
http://en.fon.com
Jag tycker att det verkar som en underbar saga - äntligen blir det fritt i hela stan!

Hälsningar Ebbe

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-12-18 17:43

Njaa, gratis är det bara om du själv delar ut ditt eget bredband via en Fon-klar router. I övriga fall måste du betala.

Jag beställde en router från dem för en månad sen. Men det är tyst som i graven. Håller de vad de lovar?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-18 18:29

Beställde min 1 december, snart 3 veckor sedan, men har fortfarande inte fått ngt paket.

Jodå, jag fick min efter ett tag iallafall, minns inte hur lång tid det tog, men inte mer än en månad tror jag.
Jag betalade dock en slant för min dosa, vilket känns trist då det kom en grå och trist kloss som man verkligen inte vill låta stå framme. Hade hellre fått en av de nya vita, de verkar se lite sjystare ut.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-18 21:06

Sen är ju dom nya helt gratis också:)

Ebbe

  • Medlem
  • 2006-12-28 15:29

325 kronor inkl frakt och moms är förvisso billigt, men inte är det gratis inte.

http://www.blifonero.nu/koep-traadloest-bredband-fon-router.html

Ursprungligen av ebbe:

Sen är ju dom nya helt gratis också:)

Ebbe

Jag väntar på min fortfarande... de va nog tre veckor sedan jag beställde, kommer nog snart skulle ja tro, som hade en annons i Metro dör några dar sedan.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2006-12-19 14:53

beställde också min gratis-router för drygt en månad sedan.. inte ett knyst från dom
har mailat dom för 3 veckor sedan om vart man kan se leverans-status för ordern.. inget svar på det mailet heller...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2006-12-28 15:17

ingen här som fått sin gratis router eller inte fått sin gratisrouter som beställde i början på dec eller tidigare?

/Daniel

Några inlägg plockades bort då diskussionen började urarta.

Mod.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-28 19:22

Det var gratis förut alifall
Jag beställde min förut alifall! det var nog runt 29 november och har tyvär inte fått min router ännu!
Men jag läste på deras hemsida så stog det:

Citat:

Orderstatus samt ändring av lagd order
Det har beställts väldigt många FON routrar världen över under sista två månaderna. Detta har gjort att de normala leveranstiderna på 10 dagar tyvärr inte kunnat hållas.

# För dig som lagt din beställning innan den 27:e November
Om du fortfarande inte fått din router levererad så har något gått fel. Var då snäll att skicka ett e-mail till FON Spanien (deras kontaktinformation finns längre ned!).

# För dig som lagt din beställning under eller efter den 27:e November
Din router kommer tyvärr inte kunna levereras förrän slutet av första veckan i Januari.
Anledningen till att vi håller inne leveransen till efter jul är att vi är måna om att routrarna kan levereras. FON skickar sina routrar direkt från centrallagret i Spanien till din dörr via fraktföretaget TnT . Vi vet att många svenskar är bortresta under julhelgen och vill därför inte riskera att många leveranser inte kan tas emot. Vi beklagar verkligen den långa leveranstid som uppstått för många av er!

OBS: FON Spanien hanterar allt som har med beställningar och leverans av routrar att göra. Endast personal nere i Spanien har insyn i ordersystemet och endast de kan ge te.x. ge dig senaste orderstatus samt modifiera lagda beställningar. Du kontaktar dem enligt följande:

Skicka ett e-mail (på engelska!) med din fråga till shop@fon.com, det är viktigt att du i mailet inkluderar det ordernummer som du fick vid beställningen för att supporten skall kunna återkomma till dig. Det är även alltid bra om du bifogar ditt personliga data: Namn, adress (den leveransadress du uppgav vid beställningen!), land, telefon (glöm inte +46!) och e-mail adress.

Om du inte fått något ordernummer från FON så uppge detta i din förfrågan samt bifoga ditt personliga data: Namn, adress (den leveransadress du uppgav vid beställningen!), land, telefon (glöm inte +46!) och e-mail adress.

Så jag hoppas jag får min efter nyår!

  • Medlem
  • 2006-12-28 23:04

Hoppas att gratiskampanjerna kommer tillbaka och att BBB godkänner att man kör FON, om de inte redan har det dvs

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-29 00:15

jag har fått min gratis.

Jag läste lite om det dära med FON när jag köpte ny router för ett halvår/ett år sen. Det jag kom fram till då om just FON kommer jag itne ihåg men jag läste i alla fall att en del LinkSYS routrar stödjer detta och därav blidde det en LinkSYS router. Så om ni har vägarna förbi Sätraängar söder om sthlm så e det fritt fram å surfa gratis

  • Oregistrerad
  • 2006-12-29 21:47

ok! skönt att höra att 1 har fått sin alifall

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-29 23:45

Har fortfarande inte fått något..

Hämtade ut min fon-router igår, den funkar finfint men jag saknar ethernet-portar för datorer som inte har trådlöst.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-30 11:41

Jag har fått min

  • Oregistrerad
  • 2006-12-30 14:33

Nice!
Då borde jag också få min router om några dagar...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-30 16:52

Ni som redan fått era Fon-routrar, när beställde ni? Jag börjar bli riktigt orolig nämligen.

Ursprungligen av boris91:

Ni som redan fått era Fon-routrar, när beställde ni? Jag börjar bli riktigt orolig nämligen.

beställde min den 22/11

Jag beställde min den 29/11...

"# För dig som lagt din beställning innan den 27:e November
Om du fortfarande inte fått din router levererad så har något gått fel. Var då snäll att skicka ett e-mail till FON Spanien (deras kontaktinformation finns längre ned!).

# För dig som lagt din beställning under eller efter den 27:e November
Din router kommer tyvärr inte kunna levereras förrän slutet av första veckan i Januari.
Anledningen till att vi håller inne leveransen till efter jul är att vi är måna om att routrarna kan levereras. FON skickar sina routrar direkt från centrallagret i Spanien till din dörr via fraktföretaget TnT . Vi vet att många svenskar är bortresta under julhelgen och vill därför inte riskera att många leveranser inte kan tas emot. Vi beklagar verkligen den långa leveranstid som uppstått för många av er!"

  • Oregistrerad
  • 2007-01-05 17:35

Hmm! Då borde jag maila dem!
Har inte fått min och beställde typ den 28/11
Ngn som kan hjälpa mig att skriva ett bra mail på engelska som jag kan skicka till dem?
PMa mig

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-01-05 20:29

Erhm... Lill-tulle, läs lite nogrannare i posten ovan din egen:

# För dig som lagt din beställning under eller efter den 27:e November
Din router kommer tyvärr inte kunna levereras förrän slutet av första veckan i Januari.

Så, den är inte så värst mycket försenad tycker jag, den kommer säkert nästa vecka! Väntar på min jag med.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2007-01-06 10:22

och så har slutet av första veckan i januari gått.. och fortfarande ingen router.
Någon som fick sin nu i dagarna? som beställde efter 27:e nov?

/Daniel

Hmm detta såg jag på deras sida nu:

# För dig som lagt din beställning under eller efter den 27:e November
Ett stort parti FON routrar skickades från Spanien till Sverige den 3:e Januari och beräknas vara levererade till sina mottagare senast den 15/1. Alla som beställt sin FON router under perioden 28 Nov - 26 Dec skall vara inkluderade i denna leverans. Om du en bit in på vecka 3 fortfarande inte fått din router levererad...

Jag brukar gå in här o kolla http://www.blifonero.nu/ o sedan gå in på deras forum.

Admin i deras forum säger:

Under vecka 1 och 2 kommer det att gå flera stora ordrar från FON i Spanien till Sverige som kommer att gå vidare ut till flera som inte ännu har fått sin FON-router.

Jag hoppas min kommer sanrt...:tveksam:

Tyst!

Jag har inte hört ett knyst från FON. Beställde en router för ungefär fyra veckor sedan.

Är det någon som beställt och fått något?

//tm:confused:

Jag fick min nu.. men har inte fått igång den...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2007-01-12 20:55

fick min idag.. har inte lyckas ställa in den direkt.. funka föst.. men sen bytte jag till mitt vanliga trådlösa.. sen när jag ska byta tillbaka så går det inte att ansluta

/Daniel

Bevaka tråden