Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Usel täckning på WLAN

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östersund
  • 2006-12-27 13:33

Min nyinköpta MacMini har mycket dålig mottagning från trådlösa routern (D-Link 624+). Det räcker inte för att surfa på cirka 15 m avstånd inomhus. Den gamla Powerbook Pismo har i det närmaste full mottagning på samma plats. Har köpt en extra antenn (D-Link) men det gör ingen skillnad. Någon som vet vad detta kan bero på? På affären sade man att det inte skulle spela någon roll om det var sladdhärvor i närheten av datorn. Någon som har tips på hur jag skall lösa problemet? Har ingen lust att börja borra i väggar och dra kablar genom huset.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-12-29 11:19

Testa att stänga av Bluetooth. Om du kör 802.11g eller 802.11b så går BT på samma frekvens. Om din router har möjlighet att köra 802.11a så slipper man interferensen med Bluetooth.

  • Oregistrerad
  • 2007-01-05 19:45

wlan täckning

Har en Mac mini och kör trådlöst i radhuset, inga problem med motagningen nånstans. Datorn står på en annan våning en routern. Så det skall inte vara några problem med minin om den är ok. Om du har möjlighet testa med en annan router. Hade själv en likadan d-link router och den var allt annat en stabil, så felet kan lika gärna vara där.

Ursprungligen av eriben:

Testa att stänga av Bluetooth. Om du kör 802.11g eller 802.11b så går BT på samma frekvens. Om din router har möjlighet att köra 802.11a så slipper man interferensen med Bluetooth.

Nu är jag inte helt säker men jag tror inte att det finns stöd för 802.11a i en mini. Ingen dator från apple har så vitt jag vet aldrig stött 802.11a

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-08 18:59

Senaste firmwaren till min dlink 624+ gjorde den instabil. Lyckades inte nedgradera, skrotade den. Sen pajjade det trådlösa kortet i min Powerbook- mottagningen gick upp och ned så jag fick byta det med.

1
Bevaka tråden