Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Biljardspel

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej ,,finns det några bra biljardspel till macen,
hade ett för 100 årsen som hette Virtual Pool, nu verkar det bara vara till pece
som sagt jag söker ett , har ni tips så blir jag glad

Vi har inte möjligen någon av mina gamla kursdeltagare här, som skulle vilja porta vår biljardspelslabb till Mac (inte så svårt, OpenGL och C++ under Linux) och lägga till det som behövs för att göra ett spel av det?

Foobillard vill jag minnas är ganska bra. Finns att ladda ned på http://foobillard.sunsite.dk/

Jag har laddat ner spelet,,men ,, hur installerar man det eller startar det?

Hans

Har du laddat ned en "OS X binary"?

Jag har laddat ner foobillard-3.0a.tar och foobillard-3.0a-1.i586.rpm som realone player vill öppna

Det är en linux-fil, du vill ha en OSX binär. Fanns på version 2.4 samt 2.5. Du kan också ladda ner källan till den nyaste och kompilera själv om du vill.

Toppen..... det första man blir blind på är ögonen.

Jag tackar för hjälpen

Hans

Inga problem :). Hoppas det duger.

Hej igen
Jag hittade ett annat biljardprogram som oxå verkar vara bra

Maximum Pool hetter det

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-01-05 14:31

Det finns ett ganska schysst online biljardspel på eurosport.com, finns även snooker om man känner för det

Lite OT, men: för de som har en spelkonsoll eller har Windows installerat på sin Intel Mac kan jag varmt rekommendera World Snooker Championship 200x (jag har lirat 2005, men jag antar att de senare och tidigare versionerna är lika bra).

1
Bevaka tråden