Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det är helt omöjligt att få trådlöst nätverk

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2007-01-04 18:49

Hej... har försökt hur länge som helst nu att få mitt trådlösa nätverk att funka. Har glocalnet som leverantör och en D-LINK DI-524 router.

har provat alla möjliga lösningar men ingenting fungerar.... Finns det någon superhjälte här som skulle kunna tro vad det är för fel ?

skulle vara evigt tacksam

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-04 18:59

Jaha, alla vill hjälpa till här. Men lite mer info underlättar.
Vad har du gjort? Vilka inställningar har du?

Yes!!

  • Oregistrerad
  • 2007-01-04 20:32

sorry

jag har inte gjort så mycket inställningar... inte mer än vad man ska... satt på dynamisk PPPoE i routern och skrivit in alla uppgifter jag behöver

Hittar du Routern via webläsaren? eftersom du uppenbarligen har gjort inställningar i Routern så hittar din dator den i alla fall.. Har du kollat att sätta i en sladd i modemet och strunta i Routern... Funkar det då? Vi behöver mer information för att kunna hjälpa till bättre.. Men börja med uteslutningsmetoden.. Dvs kolla att du kommer ut på nätet..

  • Oregistrerad
  • 2007-01-04 23:06
Ursprungligen av ru4real?:

Hittar du Routern via webläsaren? eftersom du uppenbarligen har gjort inställningar i Routern så hittar din dator den i alla fall.. Har du kollat att sätta i en sladd i modemet och strunta i Routern... Funkar det då? Vi behöver mer information för att kunna hjälpa till bättre.. Men börja med uteslutningsmetoden.. Dvs kolla att du kommer ut på nätet..

yes hittar routern via safari.. yes.. internet funkar som vanligt utan routern om det var det du menade ? ... kan som sagt inte så mycket om detta så jag vet inte mer info jag kan ge ni får fråga så svarar jag men jag har bara gjort grunläggande inställningar... skapat ett nätverk som ibooken hittar.... men någor internet funkar inte med routern... på någon av datorerna

Ursprungligen av sebbe84:

yes hittar routern via safari.. yes.. internet funkar som vanligt utan routern om det var det du menade ? ... kan som sagt inte så mycket om detta så jag vet inte mer info jag kan ge ni får fråga så svarar jag men jag har bara gjort grunläggande inställningar... skapat ett nätverk som ibooken hittar.... men någor internet funkar inte med routern... på någon av datorerna

1. Om du ansluter till routern och tittar under status nånstans så kan du se om du har ett ip-nummer på WAN-anslutningen. Om inte så ansluter inte routern mot internet och då fungerar inget. Prova att byta anslutningsteknik (DHCP,PPPoE, statiskt ip eller liknande).
2. Får iBooken ett ip-nummer när du ansluter mot routern? Om inte kontrollera att DHCP är aktiverat på routern.
3. Om iBooken får ip-nummer men inte kommer ut på nätet så kontrollera att routerns address står både som DNS och gateway/router i nätverksinställningar.
4. Skapa ett öppen trådlöst nätverk för att se om du kan ansluta och komma åt internet. Kom ihåg att starta om airport när du ändrar inställningar så att datorn får söka efter nätverket på nytt.

Xerxes

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-04 23:29

D-Link har ett rykte om sig att inte vara särskilt Mac-kompatibel.

1
Bevaka tråden