Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sverkar ni?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-01-04 15:38

Skrev precis i min blogg om det nya ordet "Sverka" som är med på 2006 års nyordslista. Alla vet väl vem Sverker i Plus är, han som alltid frågar "skall det vara så här!?" och kastar produkter och hela företag i sin röda soptunna. Nu har det alltså blivit ett vedertaget begrepp att sverka (klaga på inköpt vara som man är missnöjd med).

Så frågan är om ni brukar sverka? Sverkar ni era mac-inköp?

Senast redigerat 2007-02-18 19:10
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-04 15:54

Jajävlar det brukar jag. Att klaga är mitt liv. Fråga alla jag känner.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-04 16:34

Absolut!
Kommit långt med det dessutom.

Yes!!

Yes.

Fick nyligen en ny strömadapter till min Powerbook eftersom den gamla började brinna, trots att all garanti och Apple care är slut för länge sedan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-04 18:08

Vill också tillägga att myten "Det blir inte bättre för att du klagar!" inte alls stämmer.
När jag klagar riktigt mycket, händer det ofta att situationen i fråga plötsligt löses mirakulöst. Varje gång jag skriker "Var är den satans bussjäveln - jag vill hem! HEEEMM!" så brukar bussen plötsligt dyka upp. Eller om jag skriker "Vilken satans skräp-spelare - den kan ju inte ens starta", så startar den direkt.

Om jag skriker "Shit vilken äcklig skolmat!" kanske någon pekar ut en bra och billig lunch-restaurant åt mig i stället. Om jag babblar i evigheter om "Asså HUR kan nån vilja använda Windows??? Varför skulle någon VILJA använda ett system som kan få VIRUS??? Varför använda det enda system i hela världen som kan få virus, när Mac OS är mycket bättre på alla sätt och vis???" så kanske någon tillslut switchar till Mac. Om jag gnäller "Men det är ju alldeles för mycket bas i den här anläggningen", så kanske ägaren av anläggningen ber mig gå fram och justera den åt honom/henne.

Och om inte annat, känner man sig mycket bättre när man får sprida ut sin ilska. Kanske kan man få medhåll och/eller sympati från människor i närheten, vilket ytterligare förmildrar situationen.

Så det blir ALLTID bättre av att man klagar.

Vem använder detta ord?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-01-20 16:24

I dag använde jag faktiskt ordet - men jag måste erkänna att det inte kändes helt naturligt efteråt (blev inte bättre av att kompisen kom av sig och frågade vad jag egentligen sade för något)... Nja. Men själva innebörden av att sverka är ju bra, fast jag själv är urusel på det...

Så det ska alltså användas istället för att reklamera?

Det jag har sett av gubbstruttens skräpprogram gör att den korrekta innebörden snarare borde vara »klaga kraftfullt, irrigt och besinningslöst, likt en svältfödd ettrig terrier på rohypnol och piggsnus, samt ignorera allt vad din motpart säger likt en överlastad Leclerc i nedförsbacke«.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-01-20 21:08
Ursprungligen av Merovech:

....likt en överlastad Leclerc i nedförsbacke«[/i].

Hehe, skön liknelse!

1
Bevaka tråden