Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öppna portar i Netgear

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nykvarn
  • 2007-01-04 14:12

Jag skaffade mig en ADSL-modem/router från Netgear igår, modellen heter DG834G.
Och jag har problem med att öppna portarna i den.

Som exempel tar jag Limewire
(Jag vet att man inte får prata om piratkopiering, men för att man använder Limewire behöver det nödvändigtvis inte vara piratkopiering.)

1. Då har jag tagit avlyssningsporten och porten jag skrivit in i Manual port forward.

2. Gått in i routern via 192.168.0.1 och på Service har jag laggt till dem på TCP/UDP en varsin service per port.

3. Gått vidare till Firewall rules och laggt till båda portarna på outbound services med inställningarna: Action:Allow always, Lan users:Any, WAN users:Any och Log:Never

Serv. Name Action Lan Users WAN Serv. Log
Lime2 ALLOW always Any Any Never
Lime1 ALLOW always Any Any Never

4. La jag till båda på Inbound Services med dessa inställningar:

Serv.Nam. Action Lan Server ip Wan Users Log
Lime2 ALLOW always 192.168.0.x Any Never
Lime1 ALLOW always 192.168.0.x Any Never

(192.168.0.x där har jag skrivit adressen till den datorn som ska användas, x:et är alltså en siffra som ska vara ip:n på min dator.)

Men när jag startar Limewire efter detta(har testat med omstarter också) så är ikonen nere i vänstra hörnet fortfarande där som säger att Limewire har hittat en brandvägg, fortfarande.

Vad har jag gjort för fel?
Gör jag fel när jag öppnar portarna på något sätt? Eller vart ligger felet?
Detta har jag gjort med min första mac som jag skaffade i förrgår, finns det någon brandvägg installerad från början i Macbooks?
Jag har ijf testat att öppna portar till två pc:s också utan resultat.
Går det att stänga av brandväggen i netgear helt och hållet?

Tack på förhand

  • Medlem
  • Nykvarn
  • 2007-01-04 14:53

Okej, då verkar det som att jag inte har någon brandvägg igång i själva datorn. Vad skall jag då göra? det måste det vara något med routern.

1
Bevaka tråden