Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

imac24 som monitor

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-01-03 01:59

hej ....

jag har en imac24 samnt en liten härlig powerbook... Jag undrar nu, om jag kan andvända min imac till monitor för powerbooken. Ja ni fattar nog vad jag menar.... skulle vara riktigt trevligt de

glad mac ägare ...xon

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-01-03 02:34

Hmm, inte på något vettigt sätt.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-01-03 21:33

finns de ingen som har nåra tips, på hur man ska kunna utnyttja bara monitorn i imacén om man vill ....

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-01-03 21:44

Du skulle kunna boota powerbooken i Target Disk mode, sedan boota iMac'en från den.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-01-03 23:50
Ursprungligen av johanf:

Du skulle kunna boota powerbooken i Target Disk mode, sedan boota iMac'en från den.

iMac:en kommer nog inte att vilja boota från Powerbookens system tyvärr.

Ursprungligen av Jetwash:

iMac:en kommer nog inte att vilja boota från Powerbookens system tyvärr.

Är du säker på det?
Jag satte igång Target Mode på kompisens Macbook, kopplade in via firewire till min Macbook Pro som jag sedan startade upp, och då bottade MbP:n från Macbookens hdd.

Fast å andra sidan är det ju PowerPC-processor på Powerbooken, och intel-processor på iMacen så det kan ju inte fungera när jag tänker efter.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-01-03 23:55
Ursprungligen av xon:

hej ....

jag har en imac24 samnt en liten härlig powerbook... Jag undrar nu, om jag kan andvända min imac till monitor för powerbooken. Ja ni fattar nog vad jag menar.... skulle vara riktigt trevligt de

glad mac ägare ...xon

Du kan ju alltid testa att köra Remote Desktop eller VNC mot din Powerbook från iMac:en.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-01-04 13:59

Ah, tänkte inte på att det sitter Intel-cpu i 24"-aren, my bad.

1
Bevaka tråden