Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adobe Premiere återkommer till macen

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt amerikanska Macworld ska Adobe idag presentera sitt filmredigeringsprogram Premiere för Mac OS X.

Adobe Premier fanns för mac förut, men mac-versionen slopades 2003. Men nu återkommer programmet, nu i en svit tillsammans med Encore DVD och Soundbooth, kallad Production Studio.

Anledningen sägs vara macens ökade marknadsandel och Apples beslut att gå över till Intel.

Läs mer: http://www.macworld.com/news/2007/01/03/premiere/index.php

ska påpekas att den endast kommer stödja intel-macar ....

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-04 12:43

Svenska MacWorld skriver samma sak ser jag nu. Verkar vara en bra utveckling för macarna det där om mjukvaran anpassas för Mac (och i detta fall återanpassas ). När får vi se speltillverkare tänka på Macanvändare mera? Vid 10-15% av marknaden?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-04 14:03

Men det där är old news. Iallafall ryktesmässigt så har det varit på tapeten hos thinksecret eller appleinsider. Hur som helst, om intel-only är priset för mer Adobeprogram till Mac OS X så tycker jag det är ett litet pris att betala.

Apple måste vara glada att Intelskiftet för med sig att programmen fortsättningsvis bara går att få utan knytband (Rosetta ...). Tror knappast att Apple kommer att göra en Rosetta-version som går andra vägen (intel->PowerPC).

Att Adobe nu återuppträder över hela arenan är glädjande. Samtidigt undrar jag om det inte är "anfall är bästa försvar". Om/När Apple köper Sun + Corel och Jobs bestämmer sig för att sätta in Renderman i OS X [Leopard takes the NeXTstep] så blir det vilt.

1
Bevaka tråden