Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung CLP-650N färglaser, nåt att ha?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Läser en annan tråd om färglaser
http://www.99mac.se/kringutrustning/106093-vilken-faerglaser.html?highlight=CLP-650N+samsung

Samsung verkar kunna mycket och egentligen bör man väl enbart titta på tonerkostnad för det är ju det som kommer att kosta.

Jag själv är van vid LaserWriter IIf och g, funkar fortfarande trots årsmodell 1992! Har också använt HP LJ4, 4050, 1300, alla bra skrivare som tuffar och går.

Nätverk, postscript, färg, då verkar Samsung CLP-650N himla intressant. Jag planerar att köra trådlöst med D-Link DP-G310 printserver. Någon som kör denna mot Mac? I produktbladet står det installation och administration med Windows program och webbaserad konfiguration. Någon som kan förklara? Dustin lyckades inte med det.

Ingen som har en sådan? Snart så har jag en. Jag får väl rapportera om hur den funkar.

  • Medlem
  • 2007-01-12 14:11

Gör så! Jag ser gärna fram emot din rapport.

Jag har köpt Samsung-skrivaren och den skriver snabbt och snyggt. En färgutskrift tar ett par sekunder! Tyvärr vinner den inget designpris om den ställs i närheten av en Mac. Skrivaren väsnas hel del. Fläkten är inte tyst, ganska plastigt ljud. Inget för ett tyst rum precis. Skrivaren funkar bra via USB och Ethernet men via den trådlösa print servern så är det tji än så länge.

Någon som har använt denna mot en USB skrivare? Jag får så pass mycket kontakt så att jag får besked på att skrivaren är online men mer än så blir det inte. Jag kan inte få reda på vilken sorts skrivare jag har.

Någon som använder D-Link DP-G310 mot en Mac?

Senast redigerat 2007-01-16 10:14
Ursprungligen av peranders:

Skrivaren väsnas hel del. Fläkten är inte tyst, ganska plastigt ljud. Inget för ett tyst rum precis.

Har den något automatiskt viloläge då den är tyst och inte drar så mycket ström?

Nu har jag fått igång det, och fråga mig inte vad jag gjorde. Jag gick in i på skrivarens hemsida (den har en egen webbserver ) ställde in namn, kryssade bort Netware (har dock ej provat att slå på det igen) och nu plötsligen så funkar det. Jag är kanonnöjd med utskrifterna.

Nu har det gått en tid och jag kan säga att jag är nöjd på det stora hela. Jag gillar att den blir varm så snabbt och att det bara tar några enstaka sekunder för utskrift.

Den har två vilolägen, ett tämligen tyst och ett helt tyst fast detta tror jag kan ha att göra med rumstemperaturen. Det "tysta" fläkten går igång då och då men detta är inte så störande hemma i en tyst bostad.

1
Bevaka tråden