Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples Keynote är 2 timmar lång!

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Att den brukar vara så lång ungefär?

Give or take 30min, mycket leopard kommer det nog bli vill jag lova

Förra året var den planerad till en och en halv timme men att den i år planeras till 2 timmar är nog av mindre betydelse.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-03 13:45

Då får man bunkra upp med lite mer kakor och kaffe..

  • Oregistrerad
  • 2007-01-03 14:36

När kommer keynoten då? Så jag vet när jag ska bunkra upp. (Hoppas verkligen att de ha väl tilltagen bandbredd så att man kan se den utan lagg) Kommer den att visas i 480p?

  • Oregistrerad
  • 2007-01-03 14:37

Kan inte någon översätta den sedan så jag förstår allt han säger?
Jag är nämligen inte någon höjdare på engelska

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-04 12:38
Ursprungligen av lill_tulle:

Kan inte någon översätta den sedan så jag förstår allt han säger?
Jag är nämligen inte någon höjdare på engelska

Översätta HELA KEYNOTEN? Tveksamt. Lär dig ett mera spritt språk än svenska

Nej men allting som sagts/kommer att sägas där kommer att vara utlagt på diverse sajter, inkluderat 99mac i inte mindre än ett halvt år efteråt så du får nog din del av infot Kolla ändå för Steve brukar vara rätt finurlig med sitt älskade "But there is one more thing..." bland annat.

Är det någon som vet om Apple breddar bandbredden till sin sajt, eller måste jag glo på laggigt/hängigt video hela natten? Förra gången hängde allt sig och jag fick ladda om det hela

För oss inbitna blir det 5 timmar; 2 timmar live-följande via diverse hemsidor som rapporterar direkt, sen 1 timme dreggel på Apples hemsida för att lusläsa alla detaljer samt invänta videon från keynoten, som slutligen tar 2 timmar att glutta på.

Sen återstår det att se om inte sambon skruvat ur proppen innan dess, men nu har vi ändå varsin dator så det borde vara lungt

Ursprungligen av Leftrustle:

För oss inbitna blir det 5 timmar; 2 timmar live-följande via diverse hemsidor som rapporterar direkt, sen 1 timme dreggel på Apples hemsida för att lusläsa alla detaljer samt invänta videon från keynoten, som slutligen tar 2 timmar att glutta på.

Sen återstår det att se om inte sambon skruvat ur proppen innan dess, men nu har vi ändå varsin dator så det borde vara lungt

I beg to differ. För den riktigt inbitne så innebär det ett smått paranoit beteende hela kvällen. Om man träffar någon människa mellan 19:00 och 22:00 så ser man till att det första som sägs är att om personen yppar något om vad som rapporterats från Apple så kommer det rendera i kännbara fysiska reprisalier. Under kvällen klickar man 200 ggr, med millimeter-precision, på den i förhand skapade länken till en adress som man tror kommer innehålla videon... som man inte vet vilken tid den kommer dyka upp... man klickar med största försiktighet... så man inte råkar komma åt 99mac-länken eller, ve och fasa, apple.com-länken...

Ursprungligen av Leftrustle:

För oss inbitna blir det 5 timmar; 2 timmar live-följande via diverse hemsidor som rapporterar direkt, sen 1 timme dreggel på Apples hemsida för att lusläsa alla detaljer samt invänta videon från keynoten, som slutligen tar 2 timmar att glutta på.

Sen återstår det att se om inte sambon skruvat ur proppen innan dess, men nu har vi ändå varsin dator så det borde vara lungt

sant, sant ... stämmer in på mig...

Samt vänta på att AppleStore öppnas så man kan lägga beställningar

Ursprungligen av Jürgen B:

Samt vänta på att AppleStore öppnas så man kan lägga beställningar

Helt rätt!

  • Oregistrerad
  • 2007-01-03 15:19

Vad är det som väntas, nya produkter eller?

Ursprungligen av Lé Contemplator:

Vad är det som väntas, nya produkter eller?

Ja. Om du missat det, så kan jag berätta att 3-4 ggr per år så håller Apple så kallade Keynotes. Dessa är högtidsdagar för n3rdz like uz.

Ursprungligen av Lé Contemplator:

Vad är det som väntas, nya produkter eller?

yep ... detta är kvällen då vi tar några kalla bärs och stänger världen ute för att under flera timmar se på macrumorslive.com uppdatera var 59:e sekund ... aldrig har en refresh varit mer spänande ....

f*n va sjuk man är ..

  • Oregistrerad
  • 2007-01-03 21:11

När kommer keynoten???

  • Medlem
  • Motala
  • 2007-01-03 21:30
Ursprungligen av Elajtenworld:

När kommer keynoten???

Enligt översta länken;

Keynote
01/09/2007, 09:00 AM - 11:00 AM

  • Oregistrerad
  • 2007-01-04 10:20
Ursprungligen av Elajtenworld:

När kommer keynoten???

Ladda ner denna widget så är du säker på att du inte missar

Det bör också tilläggas att samma dag som detta event hålls... så får man inget gjort på arbetet. Var 5:e minut går man in på 99mac och kollar det senaste inläggen. Man sitter och spekulerar tills klockan slår 17:00. Man loggar ut och tar fasta steg hemåt... och väntar i sin krypta tills första klicket på den troliga länken måste undertas...

Man är inte frisk.

Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Det bör också tilläggas att samma dag som detta event hålls... så får man inget gjort på arbetet. Var 5:e minut går man in på 99mac och kollar det senaste inläggen. Man sitter och spekulerar tills klockan slår 17:00. Man loggar ut och tar fasta steg hemåt... och väntar i sin krypta tills första klicket på den troliga länken måste undertas...

Man är inte frisk.

ne något fel är det på en ... men

An Apple a day keeps the doctor away

18:00 svensk tid så drar Steve Jobs igång.

Förra keynoten (San Francisco) gick av stapeln den 7:e Augusti och började klockan 19:00 svensk tid. Allt enligt denna tråd.
Enligt denna post, i en annan tråd, så slutade keynoten just innan 20:27 svensk tid. Det är lite mindre än 87 minuter.
Efter att ha sökt lite så verkar denna post vara den första som säger att filmen är upplagd (klockan är då 23:04). Så förmodligen var det inte många minuter innan det inlägget som den verkligen las upp.

Så från och med att keynoten slutade, fram till att filmen las ut så var det 2 timmar och 37 minuter.

Om vi då förutsätter att det tar Apple ungefär lika lång tid att lägga ut en 2 timmar film (kommer säkert ta lite längre tid eftersom det är en halvtimme längre videomaterial att omkoda, någon minut extra, men jag orkar inte ta med det i beräkningarna) så kommer länken att läggas ut klockan 22:37.

Så, min högst vetenskapliga uträkningar (ehrm) säger oss alla att 22:37 är tiden att knappa in i iCal!!

Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Så, min högst vetenskapliga uträkningar (ehrm) säger oss alla att 22:37 är tiden att knappa in i iCal!!

Som jag skrev i en annan tråd, det innebär 13:37 för Jobs...

"Apple is strong right now" - Steve Jobs

Filerna brukar väl inte ligga på ett ställe utan snarare ligga utspritt i ett sk content distribution network i nån form, tidigare använde ju Apple alltid Akamai för detta men på senare tid verkar dom köra antingen på eget sätt el via andra leverantörer.

självklarr sätt att följa keynotes är att köra 4-5 live feeds med refresh på 59 sek .. irc via macnytt och självklart 99mac ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-04 15:25
Ursprungligen av Tussen69:

självklarr sätt att följa keynotes är att köra 4-5 live feeds med refresh på 59 sek .. irc via macnytt och självklart 99mac ...

Precis! Vem vill ha ett par timmar gamla nyheter från en kass och överfull stream...

Keynotes ska följas live, hur är ointressant, men live ska det vara...

macworld.idg.se skall tydligen ha Live-TV feed med video reportage ... kan inte minnas att detta hänt förut .. eller i alla fall inte på länge ..

Jag är glad jag är ledig så att jag kan förbereda mig hela dagen och läsa alla rykten.

Bevaka tråden