Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med prisidé

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-30 17:31

Tja!

Har just köpt en Macbook Pro och kommer sälja min svarta Macbook (gamla modellen) med 2 gig ram.

Jag har kollat runt lite för att se vad en sån är värd idag på beggat-marknaden, men det verkar inte finnas så många därute. Så, vad kan man ligga på för prisnivå?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-30 17:56

Nypriset är då alltså 16.535 kronor. Hur gammal är den, i vilket skick är den osv?

Är den i perfekt skick beroor det också på efterfrågan.. Jag tror att folk gillar den vita modellen mer, men hittar du någon som gillar svart MB så...

Att det är den gamla modellen försvårar saken litegran.

Tror att priset på din MacBook ligger på 12-13 tusen kronor, beroende på hur kräsen köparen är ifråga just processorn.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-01 14:18
Ursprungligen av boris91:

Jag tror att folk gillar den vita modellen mer, men hittar du någon som gillar svart MB så...

Jag upplerver det precis tvärt om, att den svarta är mer eftertrakatad. Däremot säljer den ju sämre pga att den inte är lika prisvärd.

Ett rimligt pris är väl 10-12 tusen. Annars köper man ju lika gärna en ny med snabbare processor.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-01 14:34

Japp, 11000 är nog nästan vad du maximalt kan kräva för den när jag tänker efter. Ha det som utgångspris och se vad som händer iaf.

Ursprungligen av rhesus:

Jag upplerver det precis tvärt om, att den svarta är mer eftertrakatad.

Precis vad jag tänkte säga, högre status på den svarta, speciellt i och med att det finns färre, men...

om man tittar på en väl använd SVART MacBook så tycker inte jag att den ser så fräsh ut. Jag tänker på den svarta inne hos inLife i Stockholm.

Vissa ytor är matta (orginal) och vissa ytor är betydligt glansigare från handflator, fingrar o.s.v. och den datorn lär ju knappast vara speciellt välanvänd av någon som suttit och skrivit...

Nä, samma fenomen som med svarta (mörka) bilar, vissa fel syns mycket mer.

Ursprungligen av SkrotNisse:

Precis vad jag tänkte säga, högre status på den svarta, speciellt i och med att det finns färre, men...

om man tittar på en väl använd SVART MacBook så tycker inte jag att den ser så fräsh ut. Jag tänker på den svarta inne hos inLife i Stockholm.

Vissa ytor är matta (orginal) och vissa ytor är betydligt glansigare från handflator, fingrar o.s.v. och den datorn lär ju knappast vara speciellt välanvänd av någon som suttit och skrivit...

Nä, samma fenomen som med svarta (mörka) bilar, vissa fel syns mycket mer.

Må vara så att en svart kanske är lika känslig som den vita. Men det är mer av "polering" än av smuttsen som jag syftade på.

Sen det här med att svarta (mörka) bilar lättare får synlaga skavanker tycker jag inte stämmer. Jag må vara pedant när det kommer till min bil. Det handlar bara om hur du sköter den. Parkerar du din bil brevid någon rostig skrothög med tre barnstolar i så kan du ju räkna med mins ett dörrupslag i din fina bil.

Sen är en svart bil alltid lite syndigare å snyggare. Det märks int ealls att jag gillar svarta bilar, näää då....

Ursprungligen av Little Elk:

Sen det här med att svarta (mörka) bilar....

Mmm...

Jag kör helst en sliver bil, den blir liksom aldrig skitig,
eller ren... Jag tvättar min bil en gång om året ungifär.

Fast min hotrod...

Ursprungligen av SkrotNisse:

Mmm...

Jag kör helst en sliver bil, den blir liksom aldrig skitig,
eller ren... Jag tvättar min bil en gång om året ungifär.

Fast min hotrod...

Då e det du å 90% av alla de andra svenskarna som kör sliver (inget illa menat, det e en skitpraktisk färg). Själv kör man svartgrå för stunden (morsans bil) då jag precis sålt min.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-01-02 19:07
Ursprungligen av SkrotNisse:

om man tittar på en väl använd SVART MacBook så tycker inte jag att den ser så fräsh ut. Jag tänker på den svarta inne hos inLife i Stockholm.

Var inne och kollade på den idag och den såg rätt sliten ut men kollar du på de vita apple-tangentborden som står där är de fan svarta också så.

Tror nog inte det är någon jättestor skillnad men repor syns nog lättare på den svarta.

Om man sen vill få den såld så får man nog gå ner en bit till.

Ett plus som bör poänteras med den svarta MacBooken är att den tottalt saknar tendensen att få missfärgningar som den vita har. Därav är den mer praktisk ur renhållningssynpunkt (okej dammet syns kanske mer på den svarta )

1
Bevaka tråden