Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP utan FW800?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag var grymt slarvig. Skulle köpa ny disk, läste att MBP hade FW800. Hade dessvärre ingen koll på att dessa kontakter såg annorlunda ut Tog förgivet att använde samma kontakt som FW400
Fick mina grejer idag och det sket sig rejält då jag beställt en FW800 hub och en HDD med FW800/400 och USB. Disken är ju ok, för jag kan ju köra FW400 om jag daisy chainar mitt FW410 kort med den (vilket bör gå, fast verkar inte funka utan strömadapter.. oh well).

Nu till frågan: Varför har inte min MBP FW800?

Edit: Det är tydligen bara den första versionen av MBP som inte har FW800, läste jag precis.
Rätt mig om jag har fel, men kan jag köpa något kort med FW800-stöd och smacka in i porten på vänster sida? Haha grym koll...

Senast redigerat 2007-01-02 14:18
  • Medlem
  • Ale
  • 2007-01-02 14:18

För att du har en 15,4" Core Duo MacBook Pro. Det var först i och med Core 2 Duo-versionen 15,4" varianten av macBook Pro fick FW800.

Zlatan också... Så synd. Problemet är att jag glad i hågen, öppnade paketet till FW800 huben, så det lär bli svårt att skicka tillbaks den... en sån förpackning som inte går att öppna utan att "förstöra" :/

  • Medlem
  • Ale
  • 2007-01-02 14:37

Tråkigt. Vill du, borde det väl finnas ett Expresscard som ger dig FW800-portar men jag skulle inte tro att det är värt pengarna.

Lustigt! Tittade precis på den!
Priset är bara några hundringar ifrån vad jag la ut för FW800 huben. Kanske är värt det...
Nu funkade det bra att köra Daisy chain med min HDD och mitt ljudkort, fast då är det bara FW400.
Skön start på året! Kan ju som bonus, nämna den andra missen jag gjorde. Tog förgivet att det satt 512x2 MB RAM i, men när jag skulle trycka i mina två nya 1024MB minnen, så såg jag att det satt ett 1024MB minne i... Ja, det ska då jävlas när den fattige ska ha roligt. Får iofs tillbaks lite pengar

byt minnet mot http://www.macoteket.se/product_list...uct_id=1040584!
Det är sjukt värt 800:- tycker jag. Jag har använt de tre vanligaste interfacen för externa hårdiskar till mina maccar, och det är helt klart helt överlägset med FW800.
Ska du jobba mot den externa hårddisken, eller ha den endast för backup??

Ursprungligen av Martin Wijk:

byt minnet mot http://www.macoteket.se/product_list...uct_id=1040584!
Det är sjukt värt 800:- tycker jag. Jag har använt de tre vanligaste interfacen för externa hårdiskar till mina maccar, och det är helt klart helt överlägset med FW800.
Ska du jobba mot den externa hårddisken, eller ha den endast för backup??

Jag har testat ett tag med disken direkt i ljudkortet och det funkar kanon! Slipper ha en sladd inkopplad på sidan också... Men det är lockande! 800 + moms är ju en del.
Jag ska främst köra musik och det blir ju en hel del spår. Vet dock inte skillnaden mellan FW400 och FW800 i praktiken, med t ex GB eller PT.

Tack för tipset!

1
Bevaka tråden